Brave 2.0 | Żegnajcie scentralizowane portfele, witajcie DEX-y
Brave opublikował specyfikację dla wersji 2.0 swojej przeglądarki internetowej.
„Lepsza” decentralizacja
Brave planuje dodać nowy natywny portfel Ethereum, który ma zastapić aktualnie wbudowany w przeglądarkę portfel kryptowalut. Będzie on przeznaczony do przechowywania tokenów BAT, które są dystrybuowane wśród użytkowników jako nagroda za oglądanie reklam.
Deweloperzy przeglądarki planują także wprowadzenie zdecentralizowanej giełdy (DEX), która pozwoli użytkownikom na wymianę tokenów z poziomu przeglądarki. DEX będzie oferować zniżki dla posiadaczy BAT, wsparcie dla dostawców płynności i funkcje skalowania warstwy 2.
Inne, nowe funkcjonalności maja objąć obsługę aplikacji NFT i DeFi, BAT jako metodę płatności, nowy portfel dla urządzeń mobilnych, rozwiązania typu „fiat-to-BAT”, takie jak płatności kartą i płatności bankowe, oraz przeprojektowany interfejs użytkownika (UX).
Wreszcie, Brave planuje zintegrować swój token BAT z wyszukiwarkami, witrynami handlu elektronicznego, hostingiem plików IPFS i VPN.
Czy Brave będzie w pełni zdecentralizowany?
Brave był krytykowany za to, że nagrody BAT można odebrać tylko za pośrednictwem Uphold, usługi, która wymaga od użytkowników identyfikacji za pomocą procedur KYC.
Dzisiejsze wiadomości sugerują, że nie będzie już żadnego KYC do wypłat. Jednak dokładny stopień kontroli, jaką projekt będzie utrzymywał nad wypłatami tokenów BAT, nie jest jeszcze do końca jasny.
Przypuszczalnie Brave będzie nadal ograniczać wypłaty na podstawie liczby używanych urządzeń; obecnie użytkownicy mogą zdobywać BAT tylko poprzez cztery profile jednocześnie. Ograniczenia geograficzne uniemożliwiają również użytkownikom z niektórych obszarów geograficznych wyświetlanie reklam i zarabianie BAT.
Kiedy Brave 2.0?
W najnowszej aktualizacji Brave stwierdza się, że wymienione powyżej ulepszenia zostaną wprowadzone w ciągu najbliższych 12–18 miesięcy.
Chociaż Brave ma niewielki udział w rynku, jego popularność rośnie. Obecnie przyciąga ponad 20 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie; przewiduje się, że do końca 2021 roku liczba ta wzrośnie do 50 milionów.