Czy banki są skazane na kryptowaluty?

4 972

Prezes Binance wyraził opinię na temat skutków odmowy współpracy tradycyjnego rynku z rynkiem kryptowalut i konsekwencji, które może przynieść taka postawa.

W tweecie, który od tego czasu został podany dalej i polubiony przez tysiące obserwatorów, Changpeng Zhao napisał, że „banki odmawiające współpracy z kryptowalutami są jak księgarnie odmawiające współpracy z Internetem”.

Zbyt duży, by upaść?

W jednym z komentarzy pod tweetem CZ ktoś skomentował:

„Oczywiście obawiają się, ponieważ większość ich przychodów pochodzi z opłat. Teraz dzięki kryptowalutom stracą swój model biznesowy. Zbyt duży, by upaść, to pieśń przeszłości”.

Chociaż jego punkt widzenia jest obiektywnie trafny, CZ twierdzi, że banki, jak każdy inny biznes, mogą zapłacić wysoką cenę za odmowę ulepszenia swojego modelu biznesowego i dostosowania go do aktualnych potrzeb rynkowych.

Szef Binance odpowiedział na to następującymi słowami:

„Firmy trzymające się swoich istniejących modeli biznesowych są prawdopodobnie największym powodem swoich własnych upadków”.

Jest coraz lepiej…

Relacje między bankami a branżą kryptowalut były niestabilne od początku, od kiedy powstał Bitcoin. Historycznie rzecz biorąc, sprzeciw banków odnośnie jakichkolwiek relacji z sektorem kryptowalut był dotychczas bardziej niż znamienny.

Tak było w przypadku Nigerii na początku tego roku, kiedy bank centralny tego kraju zakazał bankom współpracy z giełdami. W międzyczasie firma NYDIG, zajmująca się usługami powierniczymi w zakresie kryptowalut ujawniła, że ​​banki w USA są teraz bardziej zainteresowane kryptowalutami niż kiedykolwiek.

Firma zdała sobie sprawę z faktu, że ich klienci przesyłają USD na giełdy kryptowalut, aby dokonywać transakcji kryptowalutowych. Chcąc zatrzymać klientów i sprostać tym wymaganiom, wiele amerykańskich banków zaczyna wreszcie otwierać się na kryptowaluty.

Może Cię zainteresować:

Od Redakcji

Niniejszy artykuł ani w całości ani w części nie stanowi „rekomendacji” w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi czy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (Ue) Nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylające dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE oraz Rozporządzenia Delegowane Komisji (Ue) 2017/565 z dnia 25 kwietnia 2016 r.uzupełniające dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/65/UE w odniesieniu do wymogów organizacyjnych i warunków prowadzenia działalności przez firmy inwestycyjne oraz pojęć zdefiniowanych na potrzeby tej dyrektywy. Zawarte w serwisie treści nie spełniają wymogów stawianych rekomendacjom w rozumieniu w/w ustawy, m.in. nie zawierają konkretnej wyceny żadnego instrumentu finansowego, nie opierają się na żadnej metodzie wyceny, a także nie określają ryzyka inwestycyjnego.

Komentarze