Jeff Bezos świadomie łamał zasady antymonopolowe? Jego działania uderzały w klientów

Federalna Komisja Handlu w treści pozwu antymonopolowego stwierdziła, że Amazon dosłownie zalał swoje strony całą masą reklam, wykorzystując swoją pozycję. Jednocześnie zarzuca się, że w ten sposób podsuwano klientom droższe produkty. Jeff Bezos miał o wszystkim wiedzieć i świadomie zlecać takie działania.

Jeff Bezos złamał zasady antymonopolowe?

Federalna Komisja Handlu (FTC) i 17 stanów pozwały Amazona za wykorzystanie swojej pozycji monopolistycznej do podnoszenia cen w Internecie. W ocenie FTC firma kierowała klientów do droższych ofert miało pogorszyć ich sytuację i utrudniać możliwość wyboru. W treści pozwu możemy przeczytać, że Na kluczowym spotkaniu pan Bezos polecił swojemu kierownictwu, aby „akceptowali więcej defektów” w celu zwiększenia całkowitej liczby wyświetlanych reklam i zwiększenia zysków Amazona z reklam.

Reklamy z defektami to te, które są nieistotne lub tylko w pewnym stopniu powiązane z tym, czego szuka użytkownik. Firmę miała wykorzystywać swoją pozycję monopolisty do podnoszenia cen w Internecie, pogarszając jednocześnie komfort zakupów i wykluczając konkurentów.

W zeszłym miesiącu Amazon podał, że jego działalność reklamowa przyniosła w trzecim kwartale przychody przekraczające 12 miliardów dolarów.

Zobacz też: Czołowa firma świadcząca usługi finansowe zwalnia 2 tys. pracowników. Kłopoty na horyzoncie?

Reakcja firmy

Jeff Bezos nie odniósł się do zarzutów, ale przemówili jego rzecznicy. Generalny radca prawny Amazona, David Zapolsky, określił skargę FTC jako „niezgodną z faktami i prawem”. Ponadto Zapolsky stwierdził, że działania kwestionowane przez FTC pomogły pobudzić konkurencję i innowacje w branży detalicznej oraz zapewniły większy wybór, niższe ceny i szybsze dostawy dla klientów Amazon i większe możliwości dla wielu firm sprzedających w sklepie Amazon.

Rzecznik Amazona Tim Doyle przekazał w oficjalnym oświadczeniu, że Amazon dokłada wszelkich starań, aby klienci mogli szybko i łatwo znajdować potrzebne im produkty oraz odkrywać podobne opcje. Udostępniając mieszankę bezpłatnych i sponsorowanych wyników wyszukiwania w oparciu o takie czynniki, jak trafność, recenzje, dostępność, cena i szybkość dostawy, a także z pomocnymi filtrami wyszukiwania, aby zawęzić wyniki.

Może Cię zainteresować:

Dziękujemy, że przeczytałeś/aś nasz artykuł do końca. Obserwuj nas w Wiadomościach Google i bądź na bieżąco!
Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.