Noc Krypto na Grammy

1 782

Od Binance i OneOf po stronę PFP NFT, obecność kryptowalut była wyczuwalna podczas corocznej imprezy branżowej przemysłu muzycznego.

„Jesteśmy w Las Vegas”, powiedział Trevor Noah, komik i gospodarz 64 dorocznej imprezy z okazji wręczania nagród Grammy.

Wszechobecne akcenty z branży kryptograficznej przykuły uwagę prowadzącego, który uznał otwierając galę że „krypto jest dzisiaj miastem”.

Anegdoty o kryptowalutach nie były jedynymi epizodami z sektora kryptowalut podczas święta muzyki.

Od sponsorowanych wydarzeń i afterparty po tokeny (NFT), impreza Grammy przepełniona była po raz kolejny mainstreamową rozrywką.

Partnerem i sponsorem tegorocznego święta Grammy była globalna giełda kryptowalutowa Binance oraz OneOf, muzyczna platformą tokenów niepodlegających wymianie na blockchainie Tezos.

Wyróżnienie jakie otrzymała firma OneOf w weekend było spowodowane uwieńczeniem podpisania trzyletniego partnerstwa, które platforma nawiązała z Akademią Grammy w listopadzie 2021.

Umowa przewiduje sprzedaże NFT pochodzących od znanych artystów i zdobywców nagród, z których wielu, takich jak Doja Cat i H.E.R., już wydało swoje kolekcje na platformie.

Binance zorganizowała afterparty, a rzecznik giełdy zdradził, że niedługo zostaną ogłoszone „większe plany partnerskie giełdy i przemysłu muzycznego ”.

Ponieważ każdy większy artysta wydaje się obecnie eksperymentować z dropami NFT, ich obecność w Vegas w ten weekend była czasami wszechobecna.

Na imprezie przy basenie przed MGM Grand Steve Aoki, ukoronowany „DJ Prince of Web 3”, wystąpił ze swoim setem wśród migających ekranów promujących „A0K1VERSE” i jego klub członkowski z bramką NFT.

„Steve Aoki jest właściwie powodem, dla którego dostałem się do NFT” – powiedział jeden z uczestników imprezy.

Cross the street było spotkaniem przeznaczonym dla projektu NFT OnChainMonkey, który organizował różne wydarzenia dla swoich posiadaczy przez cały weekend, w tym przyjęcie przy basenie i posiłek w hotelu Bellagio.

„Właściwie nie planowaliśmy nawet przyjechać do Vegas w ten weekend, ale kiedy przewijałem Discorda dwa dni temu, postanowiłem, że muszę tu być” – powiedział Bryan Hernandez, właściciel projektu NFT”.

W pewnym momencie programu telewizyjnego Grammy, Noah odniósł się do NFT, który prezentował się o wiele lepiej niż on sam w Vegas.

„Ciężko jest, kiedy twoi ulubieni artyści przechodzą od sprzedaży muzyki do sprzedaży zdjęć cyfrowych małp” – zażartował Noah.

Żart był oczywiście aluzją do kolekcji Bored Ape Yacht NFT i jej popularności w mediach.

(Po żartach kamera skierowała się w stronę Justina Biebera, który w lutym kupił NFT z tej kolekcji.)

Najnowsza klasa aktywów rozrywkowych”

Mimo tych wszystkich głupich NFT, które wprowadzają na imprezy takie jak Grammy, biznes, który za nimi stoi, jest inny.

Wytwórnie płytowe i agencje talentów starają się zaangażować swoich klientów w coraz bardziej popularną formę zasobów cyfrowych. Wielu z nich eksperymentuje z technologią na bieżąco.

„Ludzie często mówią o kryptowalutach jako o nowej klasie aktywów” – powiedział podczas Grammy prawnik reprezentujący popularny projekt NFT Doodles.

„NFT to najnowsza klasa aktywów w branży rozrywkowej”.

W czasie Grammy nie brakowało artystów chętnych do rozmowy o nadchodzących wydaniach NFT.

Jednym z nich był raper Gerald Gillum, lepiej znany pod pseudonimem G-Eazy. Zapowiada swoją debiutancką kolekcję z OneOf jeszcze w tym miesiącu.

„Naprawdę chodzi o bycie ciekawym i szukanie nowych sposobów dotarcia do fanów” – powiedział w wywiadzie. W porównaniu z innymi promocjami praca nad NFT wydawała mi się „bardziej kreatywnym procesem”, dodając: „Bawiłem się świetnie tworząc grafikę do NFT”.

Wspólne świętowanie muzyki i kryptowalut tworzy niesamowitą atmosferę, która łączy fanów, twórców i przedsiębiorców. Za pomocą NFT powstają nowe kluby i społeczności zjednoczone wokół swoich idoli, pomagając wszystkim uczestnikom pozostawać w stałym kontakcie.

To nowe atrakcyjne doświadczenie jest bezapelacyjnie najpierw testowane wśród artystów i twórców i będzie się rozpowszechniało dalej na fanów, odbiorców, słuchaczy.

Promowanie marek i idei zaczyna się tam gdzie tworzy się szerszy ruch społeczny a taka impreza jak Grammy jest idealnym miejscem na tworzenie nowych emocji i sprzedaż nowych usług.

Niewątpliwie muzyka łagodzi obyczaje a w tym przypadku wprowadza nowe technologie kryptowalutowe do mainstreamu.

Może Cię zainteresuje:

Komentarze