Spotify przygląda się technologii blockchain i NFT

Popularny muzyczny serwis streamingowy Spotify może niedługo zacząć korzystać z technologii blockchain i rozszerzyć swoją ofertę o NFT.

Firma zamieściła nowe oferty pracy związanej z Web3.

Spotify nie podda się bez walki

W ubiegłym roku duński bank Saxo Bank przygotował raport, z którego wynikało, że rozwój rynku NFT może mieć niekorzystny wpływ na muzyczne serwisy streamingowe (szczegóły znajdziesz w artykule: Czy NFT może zagrozić serwisom typu Spotify?). Przewidywania te są zgodne z opiniami specjalistów, którzy uważają, że nowoczesna platforma zbudowana na blockchainie i obsługująca NFT mogłaby w końcu pozwolić artystom zarabiać uczciwe stawki.

Nawet jeżeli ktoś uważa, że NFT nie są do niczego potrzebne, to powinien mieć świadomość, że innego zdania są osoby, które dobrze znają branżę muzyczną. Potwierdził to Guy Oseary. Ten doświadczony menadżer (wśród jego podopiecznych jest między innymi zespół Red Hot Chilli Peppers) podpisał w ubiegłym roku umowę, dzięki której będzie reprezentował firmę Yuga Labs. Chodzi oczywiście o twórców popularnej serii NFT Bored Ape Yacht Club.

Praca związana z Web3

Najnowsze oferty pracy potwierdzają zainteresowanie Spotify nowymi technologiami. W opisie stanowiska starszego inżyniera backendowego znalazł się zapis o odkrywaniu kolejnych możliwości rozwoju z wykorzystaniem nowych technologii, takich jak Web3.

(…) to uncover the next growth opportunity leveraging new technologies, like Web3″.

Web3 to natomiast nic innego jak zdecentralizowany internet wykorzystujący technologię blockchain, którego ekonomia opiera się na tokenach.

Czy Tidal może zagrozić Spotify?

W listopadzie ubiegłego roku informowaliśmy, że Jack Dorsey zostawia Twittera | Były CEO chce w 100% skupić się na Bitcoinie. Wcześniej natomiast probitcoinowy miliarder postanowił zainwestować w serwis streamingowy, co opisywaliśmy w artykule: Square przejmuje większość udziałów w Tidal, aby wprowadzić kryptowaluty do mas. Od momentu ogłoszenia transakcji media branżowe zaczęły sugerować, że Dorsey będzie chciał wzbogacić Tidala o NFT i smart kontrakty.

Można więc założyć, że Spotify chce po prostu ubiec konkurencję.

Co sądzisz o wykorzystaniu blockchain i NFT w serwisach typu Spotify?

Może Cię zainteresować:

Dziękujemy, że przeczytałeś/aś nasz artykuł do końca. Obserwuj nas w Wiadomościach Google i bądź na bieżąco!
Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.