Porsche testuje blockchain

99

Porsche zwraca uwagę na blockchain

Blockchain nabiera coraz większego rozpędu i jest testowany w coraz większej liczbie podmiotów. Producent szybkich samochodów Porsche również nie chce stracić możliwości, które daje technologia i ogłasza swoje testy.

Według Olivera Döringa, stratega finansowego w Porsche, może to mieć ogromny potencjał:

„Możemy użyć blockchain do szybszego i bezpieczniejszego transferu danych, dając naszym klientom więcej spokoju w przyszłości, niezależnie od tego, czy są to opłaty za parkingi, ładowanie auta elektrycznego, tymczasowy dostęp do auta. Przekładamy innowacyjną technologię na bezpośrednie korzyści dla klienta. „

Wspomina się również o tym jak kryptografia może pomóc w realizacji aplikacji mobilnej do otwierania samochodu, zapewniając bezpieczeństwo przed kradzieżą wraz z monitoringiem takich wejść przez właściciela. Tymczasowy dostęp do auta też jest planowany. Porsche także myśli o modelach biznesowych opartych o blockchain co w konsekwencji wprowadzi możliwość  zarządzania danymi i ich przesyłu np. między samochodami. Takie funkcje będą przydatne w tzw. autonomicznych pojazdach. Startup XAIN wygrał w ostatnim czasie jeden z konkursów innowacji dla Porsche. Właśnie ten podmiot oferował rozwiązania w łańcuchu bloków.

Rozwiązania

Podsumowując sieć zdecentralizowana oparta o dane z aut może wspomóc nie tylko zarządzanie flotą w firmie ale także wprowadzić na nowy poziom rozwoju autonomiczne auta. Nie tylko wiemy kto, kiedy i jak długo korzystał z auta ale także mamy pełną transparentność w tym zakresie. Przypomnijmy, że w poprzednim roku informowaliśmy o wprowadzeniu płatności przez AT&T  w autach osobowych poprzez kryptowaluty. Specjalny raport jest generowany przez auta. Na tej podstawie zapisany w pamieć auta portfel mógłby pobierać odpowiednie środki. W motoryzacji nie widać na horyzoncie takiej liczby rozwiązań opartych na blockchain’ie jak np. w branży telekomunikacyjnej gdzie giganci wprowadzają i testują możliwości rozproszonych ksiąg transakcyjnych. Gigant z  Zuffenhausen w Niemczech wprowadza interesujące innowacje, które mogą odmienić możliwości dostępu do auta i także jego kierowanie. Kiedy doczekamy się podobnych rozwiązań w autach niższej klasy? Czas pokaże.

Komentarze