Nowe wytyczne Apple dotyczące aplikacji kryptowalutowych

źródło: pixabay.com
864

Apple tworzy nowe warunki działania aplikacji z kryptowalutami…

W systemach iOS oraz MacOS aplikacje związane z kryptowalutami muszą przestrzegać pewnych zasad i norm. Taką politykę właśnie stosuje Apple. Teraz opublikowano właśnie nowe wytyczne dla tych aplikacji, które są już drugimi po wprowadzeniu zasad w grudniu 2017. O czym one mówią?

Od 20 grudnia 2017 wprowadzono takie reguły jak: aplikacje ułatwiające wymianę lub transfer kryptowalut, takich jak Bitcoin, były zobowiązane do przestrzegania wszystkich federalnych i państwowych przepisów. Obecnie wprowadzono wiele nowych zapisów, w tym zakaz umieszczania w sklepie Apple aplikacji, które umożliwiają kopanie kryptowalut. Związane jest z tym też wprowadzenie zakazu umieszczania w aplikacjach reklam, które mogą potajemnie kopać kryptowaluty. Autorami aplikacji mogą być tylko instytucje finansowe jak banki, domy maklerskie lub inne zatwierdzone instytucje finansowe. W ramach tych produktów można będzie handlować papierami wartościowymi, kontraktami futures, ICO czy wykonywać transakcje na samych walutach cyfrowych.

Historia Apple z kryptowalutami zaczyna się już wiele lat temu. W 2014 roku amerykański gigant zablokował wszelkie aplikacje związane z walutami cyfrowymi, jednak potem stopniowo zmieniał zdanie. W 2017 roku przyjął, chociażby oficjalny portfel DASH na iOS. Najpopularniejszą aplikacją tamtego roku stał się Coinbase. Stanowisko koncernu stoi w przeświadczeniu, że wszelkie oprogramowanie powinno pochodzić od zaufanych dostawców a w tym przypadku najlepiej od giełd kryptowalut czy instytucji finansowych. Dodatkowo uznano, że nagradzanie użytkowników poprzez np. Bitcoin za wykonane zadania na telefonie są bezzasadne i odradzają taką praktykę:

Aplikacje kryptowalut nie mogą oferować walut cyfrowych do wykonywania zadań, takich jak pobieranie innych aplikacji, zachęcanie innych użytkowników do pobierania aplikacji, publikowania w sieciach społecznościowych itd.

Jak widać wyżej, Apple nie traktuje rozwijającego się rynku pobieżnie. Czy Waszym zdaniem taka strategia giganta z Kalifornii przyniesie pozytywne skutki na przyszłość? Czy dzięki temu będziemy mieli więcej zaufanych dostawców aplikacji na App Store do pobrania? Zapraszamy serdecznie do dyskusji na ten temat.

Komentarze