Formuła 1 wydaje oficjalną grę opartą o blockchain
Start-up zajmujący się produkcją gier w oparciu o technologię blockchain, Animoca Brands, podpisał umowę współpracy z Formułą 1, aby utworzyć licencjonowaną grę o nazwie F1 Delta Time. W grze będzie można posługiwać się niezamiennymi tokenami ERC-20, tzw. non-fungible tokens (NTFs). Tokeny posłużą jako środek płatniczy w grze, do zakupu dodatkowych przedmiotów oraz innych benefitów poprawiających jakość i charakter rozgrywki. Pierwsza faza testowa przewidywana jest na maj 2019 roku.
W ramach własnego projektu związanego z blockchainem, Formuła 1 uzgodniła umowę licencyjną z firmą Animoca Brands z Hongkongu, aby wydać najnowszą grę F1 Delta Time. Animoca współpracuje z innymi dużymi markami, w tym z kilkoma firmami z branży rozrywki dla dzieci. Przedsiębiorstwo skupia swoje działania wokół produkcji gier, technologii blockchain i sztucznej inteligencji (AI), aby przyciągnąć docelowych odbiorców. Najnowsza gra ma być swoistą zachetą do przyciągnięcia większej ilości osób do cyklu wyścigów F1.
F1 Delta Time oparto na koncepcji niezamiennych tokenów, non-fungible tokens (NFT), a samą grę utworzono na platformie Ethereum. Autorskie tokeny ERC-20 będą funkcjonować jako główna waluta w grze. Tokeny wykorzystane zostaną m.in. do opłacenia wpisowego (do wyścigów) oraz zakupu dodatkowych przedmiotów w grze, tj. samochodów wyścigowych. Firma zamierza wykorzystać globalną umowę licencyjną z F1, aby zwiększyć zasięg konsumentów, dzięki wysokiej popularności marki Formuły 1. Pierwsze testowe wydanie gry (wraz z tokenami NFT) odbędzie się 10 maja 2019 roku i obejmować będzie własność intelektualną F1.
„Uzyskanie partnerstwa w tworzeniu blockchainowej gry z Formułą 1 – jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek w światowym sporcie – jest znaczącym osiągnięciem. Wykorzystamy znaczny globalny zasięg Formuły 1, aby zwiększyć rozpowszechnianie produktów i wzrost przychodów. Wspólnie staramy się zwiększyć ekspozycję konsumentów na blockchain.” – powiedział Yat Siu, współzałożyciel i prezes Animoca Brands
Atari współpracuje z Animoca Brands
W grudniu zeszłego roku, przedsiębiorstwo Atari podpisało umowę z Animoca Brands dotyczącą reedycji gier spod szyldu Atari. Umowa przyznaje Animoca Brands prawa do produkcji i publikacji blockchainowych wersji popularnych gier mobilnych Atari: RollerCoaster Tycoon Touch i Goon Squad. Animoca spodziewa się zakończyć reedycję gier do drugiej połowy 2019 roku.
Co sądzicie o pomyśle zaprojektowania F1 Delta Time w oparciu o blockchain? Zapraszamy do dyskusji!