Ford tnie koszty zwalniając część pracowników

Kryzys odbił swoje piętno na branży motoryzacyjnej. Nie dość, że gdy jest normalna sytuacja ekonomiczna, to mało kto kupuje nowe auta w salonie, to jeszcze covid zrobił swoje. Akcje Forda spadły, więc firma postanowiła, że czas na reorganizację. Jak podeszli do tematu? Zapraszam!

źródło

Redukcja etatów

Około 5% załogi Ford Motor Co. będzie musiało odejść. Spółka już nawet w zeszłym roku, gdy powodziło jej się lepiej zwalniała, nie mówiąc o obecnej sytuacji. W 2019 r. Forda opuściło 7000 osób, w tym 2300 osób z USA. Pod koniec 2019 r. Ford zatrudniał globalnie 190 tysięcy osób.

W tym momencie spółka oferuje wykup 1400 pracowników umysłowych. Wierzy, że redukcja załogi przyczyni się do lepszych wyników finansowych (raczej rozumianych jako ograniczenie strat). Predykcje nie są jednak zbyt optymistyczne. Rok 2020 będzie w całości obfitował w straty finansowe.

„Kumar Galhotra, prezes firmy Ford na Amerykę i rynki międzynarodowe, powiedział w środę w notatce dla około 30.000 pracowników w USA: „Mamy nadzieję, że dzięki dobrowolnemu programowi motywacyjnemu osiągniemy cele związane z kondycją finansową. Jeśli do tego nie dojdzie, mogą być wymagane mimowolne rozstania”.

Od 1 października nowy dyrektor generalny

Zmiany zostaną wdrożone, gdy Jm Farley przejmie 1 października stanowiska dyrektora generalnego od obecnego dyrektora generalnego Jima Hacketta. Nowy lider ma w planach 10% marży zysku dla regionu północnoamerykańskiego.

Ford zaproponował wykup pracownikom, którzy mają 30 lat stażu pracy lub ponad 55 lat. W nowej grupie pracowniczej stawia się na młodą kadrę.

To nie jedyny problem spółki

Paradoksalnie drugi problem spółki również dotyczy frekwencji pracowników produkcji. Ich jednak jest stanowczo za mało. Jakiś czas temu pojawił się problem z podażą części do silników od dostawców z Chihuahua w Meksyku. Tamtejsza fabryka przez restrykcje związane z rozprzestrzenianiem się koronawirusa ograniczyła ilość załogi obecnej w pracy do ok. 50%. To stanowczo za mało by zaspokoić potrzeby giganta motoryzacyjnego.

Prezes fabryki oświadczył, że już w tym momencie występują znaczące niedobory produkowanych podzespołów. Jak to wygląda procentowo? Wysyłane jest raptem ok. 30% zamówień, które mają najwyższy priorytet.

Od Redakcji

Bithub Flesz już na naszym kanale YouTube. Zapraszamy codziennie o 19:00 na skrót najważniejszych wydarzeń dnia z branży kryptowalut i finansów, komentarze i rozważania na temat tego, co może przynieść kolejny dzień! Program prowadzi Bitcoin Feniks.

Zobacz najnowszy odcinek:

Komentarze