Coca-Cola wyemituje NFT na cele charytatywne
Jedna z najpopularniejszych ikon kultury masowej wyemituje NFT, z których dochód zostanie przeznaczony na cele charytatywne. Chodzi o markę napoju gazowanego Coca-Cola, której NFT będzie można licytować na OpenSea.
Wyemitowanie kolekcji NFT przez producenta napojów zaskoczyło wiele osób, jednak wbrew pozorom nie jest to pierwszy kontakt firmy z technologią blockchain, o czym pisaliśmy na łamach BitHub.
Cola-Cola, blockchain i kryptowaluty
Chociaż NFT od Coca-Coli budzi duże zainteresowanie (szczególnie że zawierają wirtualną kurtkę, którą można nosić w popularnym Decentraland), na początek warto sobie przypomnieć projekt Unibright, o którym pisaliśmy już w sierpniu ubiegłego roku w artykule: Coca-Cola na blockchainie Ethereum. Na początku tego miesiąca zamieściliśmy natomiast informacje o kryptowalutach Compound Finance (COMP) oraz Unibright (UBT). Były to dwa altcoiny, którymi interesuje się Circle, Coca-Cola, Microsoft.
Międzynarodowy Dzień Przyjaźni 2021
Wracając natomiast do nowych NFT, Coca-Cola postanowiła wyemitować kolekcję cyfrowych przedmiotów kolekcjonerskich w związku z tegorocznym Międzynarodowym Dniem Przyjaźni, który przypada na piątek 30 lipca. Wtedy też na OpenSea wystartuje aukcja specjalnych „Pudełek przyjaźni” (Friendship Box), która potrwa przez trzy dni. Za zaprojektowanie NFT odpowiadają Tafi, który ma doświadczenie w tworzeniu cyfrowych ubrań i awatarów oraz agencja Virtue.
Osoby, którym uda się wylicytować NFT Coca-Cola, zyskają między innymi dźwięki charakterystyczne dla napoju (w tym odgłos otwieranej butelki) i specjalną kurtkę, którą będą mogły nosić w cyfrowym świecie Decentraland. Dochód uzyskany ze sprzedaży niewymienialnych tokenów zostanie przekazany organizacji Special Olympics, z którą producent napoju gazowanego współpracuje od wielu lat.
Decentraland przyciąga coraz więcej firm i inwestorów
Kolekcja NFT wypuszczonych z okazji Międzynarodowego Dnia Przyjaźni przez Coca-Colę to kolejny przykład na to, jak popularna jest ta zdecentralizowana gra. Wcześniej protokół Boson przeznaczył 704 000 dolarów na stworzenie wirtualnego centrum handlowego (Wirtualne centrum handlowe od Boson Protocol) dla graczy, a firma Republic Realm wydała prawie milion dolarów na cyfrową działkę (Kolejny rekord ceny za wirtualną działkę).