American Express nie jest zainteresowane kartami kryptowalutowymi
O ile Visa i Mastercard doskonale zdają sobie sprawę z tego, że klienci banków oczekują rozwiązań związanych z kryptowalutami, American Express wciąż pozostaje w tyle.
Według CEO Stephen Squeri nie ma co oczekiwać wprowadzenia kart powiązanych z kryptowalutami.
Czy American Express pozostanie w tyle za konkurencją?
Chociaż CEO American Express Stephen Squeri potwierdził, że firma nie zamierza obecnie rozszerzać oferty o tego typu karty i klienci nie powinni ich oczekiwać w najbliższej przyszłości, nie oznacza to, że American Express całkowicie lekceważy nowe trendy.
Firma nie kryje zainteresowania stablecoinami, jednak jest to bardzo odległa perspektywa. Warto jednak przypomnieć, że jakiś czas temu American Express umożliwił użytkownikom kart zakup specjalnej serii NFT artystki o pseudonimie SZA (Solána Imani Rowe).
Jako kluczowy argument przemawiający przeciwko kartom kryptowalutowym podano dużą zmienność występującą na rynku. Squeri podsumował to w następujący sposób: nie widzę tego jako rozwiązania, które odniesie sukces na rynku kart płatniczych. Dlaczego? Po pierwsze wciąż występują ogromne wahania. Po drugie jest to powiązane z usługą. Nie masz więc prawa do sporu. Nie dostajesz nagród i nie przedłużasz kredytu.
„I don’t see it as really something that’s going to make inroads with a credit card perspective in terms of payments. Why? Number one, there are still tremendous fluctuations. Number two, you have the service with it. You don’t have the dispute rights with it. You’re not getting rewards and you are not extending credit”.
Nie oznacza to jednak, że Stephen Squeri uważa cyfrowe aktywa za bezwartościowe. Według niego najpopularniejsze kryptowaluty (Bitcoin i Ethereum) można porównać do złota.
Przewaga Mastercard i Visa na rynku kryptowalut
Na szczęście dla rozwoju branży konkurencyjne firmy Mastercard i Visa nie podchodzą tak nieufnie do technologii blockchain i rynku kryptowalut. Zaledwie wczoraj pisaliśmy, że Mastercard pracuje nad kryptowalutowym programem lojalnościowym, a pod koniec września informowaliśmy o tym, że Visa pracuje nad Universal Payment Channel.