Accenture z Amazon i Mastercard wprowadzają łańcuch dostaw na blockchain

443
Accenture wraz z Mastercard i Amazon Web Services wprowadzają łańcuch dostaw na blockchainie. Circular Supply Chain ma znacząco wpłynąć na zrównoważony, ekologiczny rozwój produktów i nagrodzić przy tym drobnych producentów rolnych.



Circular Supply Chain

Jedna z największych firm konsultingowych na świecie wydała wczoraj komunikat o pracach nad łańcuchem dostaw na blockchainie – Circular Supply Chain. We współpracy z takimi firmami jak Mastercard, Amazon Web Services, Everledger i Mercy Corps pragną wzmocnić zrównoważony rozwój i uczciwość globalnych łańcuchów dostaw.

Circular Supply Chain bazuje na filarach: blockchain, aby zapewnić transparentność i bezpieczny dostęp do tych samych danych i informacji. Cyfrowa tożsamość (ang. Digital Identity), żeby poświadczyć tożsamość producentów przy wykorzystaniu biometrii i płatności w tej samej technologii.

Informowaliśmy Was na początku roku o winie na blockchainie, łańcuchu dostaw stworzonym przy użyciu sieci VeChain. Z Circular jest podobnie. W marketach na poszczególnych produktach będzie widniał QR kod, który po zeskanowaniu w aplikacji Accenture udostępni nam różne informacje.



W przypadku kawy będzie to data palenia, miejsce zbiorów, farma, certyfikaty, producenci itd. Według badań tego właśnie chcą klienci.

Dlaczego?

Circular Supply Chain powstał, ponieważ badania wykazały, iż konsumenci znacznie bardziej preferują marki rozwijające się zrównoważenie, tzn. dbające o środowisko, uwzględniające wszelkie koszty społeczne i ekonomiczne.

W związku z powyższym tytułowy łańcuch dostaw ma nie tylko zapewnić wgląd przeciętnym użytkownikom w historię produktu. Ma również włączyć konsumentów do systemu tak, aby umożliwić im wpływ na zrównoważony rozwój produktów.

Rozwiązanie mające do tego celu prowadzić to napiwki (ang. tips). To system nagród, gdzie konsumenci będą mogli wynagradzać (bezpośrednio) najlepszych producentów. W wyniku tego producenci, wg Accenture, mają tworzyć coraz to bardziej zrównoważone rozwojowo produkty.



Jak to dokładniej działa, możecie zobaczyć na poniższym obrazku bądź filmie od Accenture.





Partnerstwo

W komunikacie prasowym usłyszymy także wypowiedzi niektórych przedstawicieli współpracujących podmiotów. David Treat, odpowiedzialny za zarządzanie i prowadzenie projektu blockchainowego Accenture, powiedział:

Przez efektywność publicznych i prywatnych współpracy, możemy umieścić zrównoważenie i upodmiotowienie konsumenta w sercu globalnych modeli biznesowych i zapraszamy więcej partnerów, aby dołączyli do nas.



Alan Donald, starszy dyrektor od technologii rozwoju w Mercy Corps podkreślił bardzo ważną rzecz:

Jedno z największych dziś wyzwań to zwiększenie odporności 500 milionów drobnych farmerów na całym świecie. Oni gromadzą jedzenie dla 1 z 3 osób na ziemi, przy tym jeszcze muszą wykarmić swoje rodziny.



Jak Wam się podoba nowy projekt od topowych firm z listy Fortune 500? Czy coś z tego będzie? Podzielcie się przemyśleniami w komentarzach poniżej.

Komentarze