Zaskakująca deklaracja giganta handlu elektronicznego. „Stawiamy na kryptowaluty”

Kaz Najatian, wiceprezes ds. produktów i dyrektor operacyjny Shopify, poinformował o prowadzonych przez firmę pracach powiązanych z branżą kryptowalut.

„Za kilka lat ludzie będą zaskoczeni, jak szybko się poruszamy. A będzie to wynikało z pracy wykonywanej przez nas teraz” – napisał na platformie X Najatian.

Shopify wchodzi w kryptowaluty

Chociaż w swoim poście dyrektor nie przekazał właściwie żadnych konkretnych szczegółów dotyczących charakteru implementacji kryptowalut na Shopify, możemy się niemal stuprocentowo pewni, że chodzi o wykorzystanie technologii blockchain w takim czy innym charakterze w ekosystemie platformy.

Dodajmy, że przedsiębiorstwo już od jakiegoś czasu pracuje nad rozwiązaniami w zakresie płatności kryptograficznych. Warto w tym miejscu przypomnieć, że w sierpniu br. jako integracja aplikacji na Shopify została zatwierdzona Solana Pay. Z kolei w maju ubiegłego roku giełda kryptowalut Crypto.com uruchomiła usługę Crypto.com Pay dla wszystkich sprzedawców korzystających z Shopify, umożliwiając im akceptowanie zakupów dokonanych za pomocą kryptowalut.

Shopify to kanadyjska międzynarodowa firma e-commerce z siedzibą w Ottawie. Jest ona właścicielem platformy e-commerce dla sklepów internetowych i systemów punktów sprzedaży detalicznej. Platforma Shopify oferuje sprzedawcom internetowym pakiet usług obejmujących tym płatności, działania marketingowe, wysyłkę oraz narzędzia do angażowania klientów.

Zobacz też: Gospodarczy przełom. Szwajcarskie banki wyemitowały pierwsze cyfrowe obligacje

Gigant branży e-zakupów

Z opublikowanych przez przedsiębiorstwo danych wynika, że w grudniu 2022 r. z jego platformy korzystało ponad 2 miliony firm w około 175 krajach. Analitycy BuiltWith szacują, że od 2021 r. na platformie działa 1,58 miliona stron internetowych. Według W3Techs, 4,4 proc. z 10 milionów najlepszych stron internetowych na świecie korzysta właśnie z Shopify.

Od lipca 2022 r. Shopify znajduje się w pierwszej dwudziestce największych kanadyjskich spółek notowanych na giełdzie pod względem kapitalizacji rynkowej.

Początkowo Shopify funkcjonowało na Ruby on Rails, przy użyciu pojedynczej instancji MySQL. W 2014 roku firma wprowadziła sharding w celu dystrybucji Shopify do wielu baz danych. Na chwilę obecną strona klienta wykorzystuje głównie wykonanie JavaScript.

Może Cię zainteresować:

Kryptowaluty bezpiecznie kupisz lub sprzedasz w sieci kantorów i bitomatów FlyingAtom
Komentarze