NFT w sporcie ma świetlaną przyszłość

3 212

Zastosowanie technologii NFT w branży sportowej wykracza mocno poza same kolekcje plików.

Deloitte spodziewa się ostatecznego wzrostu innowacji obsługujących blockchain, w wyniku czego „Wykorzystanie NFT, kryptowalut, tokenów fanów i innowacji związanych z biletami będzie rosło i ewoluowało”.

Bitcoin (BTC) został uznany za najbardziej znany przypadek użycia blockchain, pokazując skuteczność tej technologii w skutecznym dostarczaniu niezmiennej i prawdziwie zdecentralizowanej księgi w ciągu ostatnich 13 lat. Dodając do tego lata innowacji od tamtego czasu — w których wprowadzono altcoiny, tokeny niepodlegające wymianie (NFT), zdecentralizowane finanse (DeFi) i nie tylko, badanie przeprowadzone przez giganta fintech Deloitte wykazało niewykorzystany potencjał ekosystemu kryptowalut do otwierania nowych rynków dla branży sportowej.

Tokeny fanów i NFT zostały po raz pierwszy wprowadzone do branży sportowej, aby zwiększyć zaangażowanie fanów za pomocą przedmiotów kolekcjonerskich i mechanizmów głosowania. Jednak Deloitte, jedna z firm księgowych z Wielkiej Czwórki, przewiduje, że w nadchodzących latach branża będzie dalej wykorzystywać technologię kryptowalut i blockchain:


„Główne zastosowania NFT w branży sportowej będą się rozwijać wokół sportowych przedmiotów kolekcjonerskich, sprzedaży biletów, zakładów i gier. Dopiero zaczynamy dostrzegać jego potencjał [kryptowaluty], a także nowe rynki, do których może doprowadzić.”

Podkreślając nadchodzące trendy w branży sportowej, raport Deloitte dotyczący perspektyw branży sportowej w 2022 r. przewiduje ewentualny wzrost innowacji obsługujących blockchain, w wyniku którego „Wykorzystanie NFT, kryptowalut, tokenów fanów i innowacji w biletach będzie rosło i ewoluowało”.

Wykraczając poza NFT”, Deloitte oczekuje, że branża sportowa wkrótce zacznie łączyć widzów z biletami okresowymi za pośrednictwem blockchain. Podczas gdy początkowy krok w kierunku tego celu oznaczałby jedynie powiązanie biletów na mecze z NFT w celu nagradzania fanów, innowacje związane z inteligentnym kontraktowaniem mogą potencjalnie otworzyć nowe zastosowania.

„Wdrożymy częściową własność biletów okresowych i abonamentów oraz zmianę procesu sprzedaży biletów”.

W rezultacie organizatorzy i drużyny sportowe mogą tworzyć nowe strumienie przychodów, ponieważ inteligentne kontrakty usprawniają procesy związane z dynamiczną wyceną biletów i odsprzedażą. Jednak Deloitte podzielił cztery kluczowe czynniki, którymi ekosystem musi się zająć:

  • wdrażanie nowych standardów,
  • edukowanie fanów,
  • uwzględnienie konsekwencji i konsekwencji podatkowych.

Ponadto badanie Deloitte ujawniło, że NFT katalizowało fuzję świata fizycznego i wirtualnego w sporcie, przewidując jednocześnie ponad 2 miliardy dolarów w transakcjach NFT związanych ze sportem w samym 2022 roku.

Podsumowując, Daloitte zaleciło organizacjom sportowym obserwację boomu NFT i jego wpływu na inne segmenty, takie jak gry.

Wspierając raport Deloitte na temat rosnącego trendu NFT w branży sportowej, australijska firma medialna Basketball Forever uruchomiła niedawno Hoop Hounds, projekt NFT, którego celem jest zwiększenie zaangażowania fanów National Basketball Association (NBA) i zapewnienie znaczącej użyteczności tokenów w świecie rzeczywistym.

Założyciel Basketball Forever, Alex Sumsky, odpowiedział na odkrycia Deloitte, że technologia jest czymś więcej niż tylko tokenem powiązanym z JPEG i umożliwia organizacjom dostarczanie innowacyjnych sposobów na zwiększenie zaangażowania użytkowników i zapewnienie fanom prawdziwej użyteczności.

W ramach inicjatywy Basketball Forever zaoferuje 8888 różnych giftów związanych z osobowościami koszykówki i NBA, z których każdy będzie posiadał unikalne cechy oraz różne poziomy unikalności.

NFT generują obecnie rosnące zainteresowanie głównego nurtu a roczny raport rynkowy przygotowany przez NonFungible, stwierdza, że ​​całkowita wartość wszystkich transakcji NFT na całym świecie przekroczyła 17 miliardów dolarów w 2021 r., w porównaniu z 82,5 milionami dolarów w 2020 r. W raporcie wskazano również, że wybrano „NFT”, jako słowo roku w Collins Dictionary na rok 2021.

Adopcja NFT będzie postępowała w miarę wzrostu wyobraźni decydentów rozmaitych inicjatyw dotyczącej możliwości wpływu na przyrost sprzedaży. I tylko element wiedzy w tej chwili ogranicza zastosowanie bo jej najwyraźniej brakuje.

To jest absolutnie świetna okazja dla tych mających i wyobraźnie i wiedzę i potrafiących ją przekazać właścicielom i prezesom firm. Takie firmy już powstają i wielka przyszłość przed nimi. Bo NFT potrafi przyciągnąć „kasę”.

Może Cię zainteresować:

Komentarze