Chociaż rok 2022 mógł dla niektórych zmienić termin „metaverse” w niezbyt dobrze kojarzące się słowo, wielkie marki wciąż ustawiają się w kolejce do eksperymentowania z immersyjną, przyszłą wersją internetu. NFL (National American Football League) nadal znajduje się na tej liście.
Liga amerykańska ogłosiła swoje plany na pierwszy wirtualny koncert Super Bowl. Premiera koncertu artystki hip-hopowej Saweetie odbędzie się podczas weekendu Super Bowl w Roblox, popularnej grze online dla wielu graczy.
W piątek, 10 lutego, użytkownicy Robloxa będą mogli wziąć udział w darmowym koncercie w Rhythm City, muzycznej społecznościowej grze fabularnej stworzonej w Roblox przez Warner Music Group, wytwórnię płytową Saweetie. Koncert będzie powtarzany 31 razy, co godzinę, aż do niedzieli Super Bowl.
„Jestem bardzo podekscytowany, że mogę przenieść ten kultowy moment do metaverse i podzielić się moją muzyką z zupełnie nową publicznością w tak wyjątkowy sposób” – powiedziała Saweetie w oświadczeniu.
Koncert Super Bowl Saweetie został opracowany we współpracy z twórcą gier wideo Metaverse Gamefam i jest sponsorowany przez Intuit.
Te same firmy pomogły również NFL stworzyć NFL Super Tycoon, kolejne doświadczenie Roblox, które pozwoli graczom symulować posiadanie drużyny NFL. Nie będzie toastów szampanem ani prezentów dla graczy – użytkownicy będą poruszać się po świecie sportu i dokonywać wyborów związanych z zarządzaniem finansami zespołu, płacami, podatkami i pozyskiwaniem klientów za pomocą produktów Intuit. NFL Super Tycoon startuje na Roblox w sobotę, 11 lutego.
Roblox nie jest grą Web3, co oznacza, że nie jest zbudowany wokół NFT ani innych technologii opartych na blockchain. Jest to tradycyjna gra Web2 zbudowana wokół treści generowanych przez użytkowników, którą niektórzy opisali jako „proto-metaverse” ze względu na zamknięty charakter jej ekosystemu. Prawdziwymi metawersami są platformy takie jak The Sandbox i Decentraland, które wyróżniają się otwartością i interoperacyjnością oraz wykorzystują technologię blockchain.
To, czego Robloxowi brakuje w autentyczności kryptowaluty, nadrabia popularnością. We wrześniu platforma miała 57,8 mln użytkowników dziennie. To o wiele więcej, niż 10 000 w Decentraland, natywnej platformie Web3.
Eksperymenty NFL z Robloxem wydają się być jednym z elementów większego metaverse dla organizacji sportowej. Ed Kiang, wiceprezes NFL ds. gier wideo, opisał wirtualny koncert Super Bowl jako „wydarzenie rozrywkowe, które łączy fanów z całego metawersum”.
Organizacja już wcześniej zajmowała się inicjatywami wspieranymi przez blockchain. NFL All Day, platforma kolekcjonerska NFT oparta na Blockchain Flow, we współpracy z Dapper Labs, weszła na giełdę w sierpniu. Według CryptoSlam kolekcja wygenerowała ponad 70 milionów dolarów sprzedaży.
W tym sezonie piłkarskim NFL we współpracy z TicketMaster zaoferowało pamiątkowe bilety NFT na ponad 100 meczów. Te NFT zostały również stworzone przez Flow.