Blockchain | USA przyjęły nowe, ważne regulacje

1 195

Izba Reprezentantów USA przyjęła Digital Taxonomy Act i Blockchain Innovation Act. Regulacje zostały włączone do trzeciej ustawy, Consumer Safety Technology Act. Nowe rozporządzenie koncentruje się na ochronie konsumentów zarówno w zakresie ochrony przed oszustwami związanymi z kryptowalutami, jak i wykorzystania technologii blockchain w celu powstrzymywania takich oszustw.

USA | Nowe regulacje odnośnie blockchain

Ustawy Digital Taxonomy Act i Blockchain Innovation Act, obie wprowadzone przez Darrena Soto, zostały zatwierdzone w ostatnim głosowaniu w Izbie Reprezentantów.

Ustawy zostały włączone do Consumer Safety Technology Act (H.R. 8128), czyli tej, na mocy której Komisja ds. Bezpieczeństwa Produktów Konsumenckich ma zbadać zastosowania sztucznej inteligencji. Gdyby ustawa została przyjęta, podjęto by kroki w celu ochrony opinii publicznej przed oszukańczymi projektami z wykorzystaniem blockchain.

Ustawa Digital Taxonomy Act nakazuje Federalnej Komisji Handlu, agencji ochrony konsumentów, szkolenie personelu i przydzielanie zasobów w celu identyfikacji i ochrony przed „oszukańczymi działaniami lub praktykami związanymi z tokenami cyfrowymi”.

„(…) aby Stany Zjednoczone były nadal liderem technologii blockchain…”

Ustawa określa aktywa cyfrowe i łańcuch bloków jako ważne dla amerykańskiej innowacyjności i zwraca się do FTC o zalecenia w celu zapewnienia konkurencyjności USA przy jednoczesnym ograniczeniu nadużyć:

„Jako prawodawcy, naszym obowiązkiem jest zapewnienie, by Stany Zjednoczone nadal były liderem w technologii blockchain” powiedział Soto w komunikacie prasowym. „The Digital Taxonomy Act zwiększa jasność jurysdykcji dla silnego rynku aktywów cyfrowych w Stanach Zjednoczonych”.

„Technologia Blockchain ma niesamowity potencjał w zakresie innowacji i wzrostu gospodarczego” – kontynuował Soto. „Uważam, że nasz rząd musi wspierać ten wzrost, ustanawiać łagodne regulacje w celu zapewnienia pewności, ochrony innowacji, powstrzymania oszustw i umożliwienia jego właściwego wykorzystania przez rząd, biznes i konsumentów”.

Komentarze