Sto milionów dolarów na przyszłość: Amazon inwestuje w potęgę AI

AWS (Amazon Web Services), jednostka chmurowa Amazona, ogłosiła, że przeznacza 100 milionów dolarów na Centrum Innowacyjności Sztucznej Inteligencji. Twór ten ma pomóc firmom w wykorzystaniu sztucznej inteligencji do celów komercyjnych. 

Mimo iż kwota nie jest mała, to niknie w skali firmy, która posiada 64 miliardy dolarów gotówki i wydaje pół biliona dolarów rocznie na działalność operacyjną. Ogłoszenie to pokazuje jednak, że Amazon Web Services zdaje sobie sprawę ze znaczenia obecnego momentu w dziedzinie sztucznej inteligencji i nie chce zostać w tyle za gigantami tacy jak Microsoft i Google.

Mimo iż wyścig już wystartował dyrektor generalny AWS, Adam Selipsky stwierdza:

„Zadajesz sobie pytanie – gdzie są różni biegacze po trzech krokach w 10-kilometrowym biegu?” „Czy to naprawdę ma znaczenie? Chodzi o to, że jesteś trzy kroki w przód, a to 10-kilometrowy wyścig”.

amazon
CEO AWS, Adam Selipsky. Źródło: https://www.cnbc.com

W ramach najnowszego ogłoszenia Amazon poinformował, że zatrudni kilku naukowców danych, inżynierów i programistów. AWS powiedział, że centrum już współpracuje z firmami Highspot, Twilio, RyanAir i Lonely Planet. Firma zaznaczyła, że jest to program, a nie fizyczne centrum.

Amazon, już raz wyprzedził wspomnianych wcześniej konkurentów. Jeśli chodzi o wynajem serwerów i przechowywanie danych dla firm i innych organizacji, Amazon cieszy się dominującą pozycją na rynku. Dodatkowo Amazon od lat szeroko korzysta z AI w celu obsługi asystenta głosowego Alexa.

Zobacz też: Elon Musk i Mark Zuckenberg… będą walczyć w klatce?

Amazon i AI? Jak to ma działać?

Według samego AWS wizja tego projektu jawi się następująco. Zespół Centrum Innowacji Sztucznej Inteligencji składający się ze strategów, naukowców, inżynierów i architektów technologicznych będzie współpracować z klientami w celu budowy dedykowanych rozwiązań opartych na generatywnej sztucznej inteligencji.

Przykładowo, firmy z branży opieki zdrowotnej i nauk biologicznych będą mogły przyspieszyć badania czy opracowywanie leków. Producentom umożliwione będzie tworzenie rozwiązań służących do odnowy projektów przemysłowych i procesów produkcyjnych. Firmy świadczące usługi finansowe będą mogły opracować sposoby dostarczania klientom bardziej spersonalizowanych informacji i porad.

Zobacz też: BRITCOIN – czym będzie? Wielka Brytania nie zwalnia tempa!

Poprzez bezpłatne warsztaty, spotkania i szkolenia, AWS pomoże klientom wyobrazić sobie i określić przypadki użycia, które przyniosą największą wartość dla ich biznesów, opierając się na najlepszych praktykach i wiedzy branżowej. Klienci będą ścisłe współpracować z ekspertami ds. AI z AWS i Partner Network w celu wyboru odpowiednich modeli, ustalenia ścieżek do pokonania wyzwań technicznych lub biznesowych, opracowania dowodów koncepcji i planów wdrożenia rozwiązań na dużą skalę. Zespół Centrum Innowacji AI udzieli porad dotyczących najlepszych praktyk stosowania AI z uwzględnieniem odpowiedzialności oraz optymalizacji operacji uczenia maszynowego w celu zmniejszenia kosztów.

Czy według Was Amazon ma jeszcze szansę nadgonić swoją pozycję w tym wyścigu?
Może Cię zaintersować:

Dziękujemy, że przeczytałeś/aś nasz artykuł do końca. Obserwuj nas w Wiadomościach Google i bądź na bieżąco!
Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.