Polski produkt doceniony przez Niemców. Pokonał m.in. konkurentów z USA, Japonii i Holandii

Nasza własna rozpoznawalna na świecie marka samochodowa to wciąż odległe marzenie. Niektórzy wciąż wierzą w Izerę, ale powoli mało kto pamięta o tym projekcie. Póki co, pozostaje nam się cieszyć z roli solidnego producenta części i podzespołów do samochodów zarówno spalinowych, jak i elektrycznych. Okazuje się, że całkiem nieźle idzie nam też produkcja opon do samochodów osobowych. Niemiecki ADAC docenił polską markę, która w teście opon letnich pokonała wielu bardziej znanych konkurentów.

Polskie opony to produkt, którego nie musimy się wstydzić

Niemiecki automobil klub (ADAC) to druga pod względem wielkości tego typu organizacja na świecie. ADAC zajmuje się między innymi testami nowych samochodów, ale i innych produktów związanych z motoryzacją. W ostatnim czasie organizacja opublikowała swój test letnich opon do samochodów osobowych w najpopularniejszym rozmiarze 215/55R.

Wysokie miejsce, tuż za podium, zajęła w nim polska marka opon Dębica. Łącznie w badaniu brało udział 16 modeli opon różnych producentów. W pierwszej trójce znalazły się opony Continental, Michelin i Kumho. Warto jednak podkreślić, że Polska firma okazała się lepsza od kilku bardziej znanych i rozpoznawalnych marek na świecie. Identyczną ocenę otrzymały opony marki Dunlop, ale były droższe od Dębicy, przez co uplasowały się na dalszym miejscu. Niżej niż polski produkt oceniono między innymi opony południowokoreańskiej firmy Hankook, japońskiego koncernu Bridgeston, czy holenderskiej marki Vredestein.

Zobacz też: Posiadacze SUV-ów zostaną zmuszeni do większych opłat? Skrajna głupota, czy uzasadnione rozwiązanie?

Kryteria oceny w nowej odsłonie

Na ocenę końcową wpływ miało kilka parametrów, m.in. hamowanie na suchej i mokrej nawierzchni. Pod uwagę brano również prognozowaną żywotność opon. Szczegółowe wyniki tego testu są wyjątkowo interesujące. Opony Kumho, w przypadku których przebieg oceniono na około 70 tys. km, były lepsze o przeszło 40 tys. km od opon Vredestein, które zajęły w tym porównaniu ostatnie miejsce z wynikiem 27 tys. km.

Finalnie na ocenę końcową składa się w 70% ocena bezpieczeństwa i własności oraz w 30% wpływ na środowisko. Drugi element oceny to nowość. Tylko jedne opony w teście otrzymały w teście tytuł „przyjazne dla środowiska”. W tym elemencie brano pod uwagę żywotność opony, wpływ na spalanie oraz posiadanie odpowiednich certyfikatów środowiskowych.

Ponadto w zestawieniu uwzględniano również cenę opon, która, jak się okazało w przypadku Dębicy, zaważyła na ocenie końcowej i może być istotnym argumentem dla osób poszukujących nowych opon.

Może Cię zainteresować:

Komentarze