Ta polska spółka jest zaliczana do najbardziej luksusowych marek w Europie. Jakie ma plany rozwoju?
Na GPW szykuje się największy debiut w ciągu ostatnich kilku kwartałów. Spółka Dr Irena Eris planuje zebrać z rynku ponad 140 mln zł. Jest to członek Comité Colbert, czyli stowarzyszenia najbardziej luksusowych marek w Europie (m.in. Dior, Chanel). Producent kosmetyków premium, dermokosmetyków i kosmetyków masowych wczoraj odbył konferencję z inwestorami. Padło w niej kilka smaczków. Postaram się podać najciekawsze z nich.
Cel to 500 mln zł przychodów do 2025 roku
Spółka jest czołowym graczem na polskim rynku kosmetyków premium i dermokosmetyków. Ma także trzy luksusowe hotele (dwa pięciogwiazdkowe i jeden czterogwiazdkowy). Dr Irena Eris S.A. sprzedaje swoje produkty i usługi głównie w Polsce. Mimo tego, że działa głównie na małym rynku, to generuje obecnie 340 mln zł. W ciągu trzech kolejnych lat planuje, aby jej przychody wzrosły do 500 mln zł. Oznacza to wzrost przychodów o 47%. Warto pamiętać, że spółka chce tego dokonać w organiczny sposób oraz dzięki przejęciu Sulphur pod koniec 2022 roku.
Zakładany wzrost przychodów jest znacznie szybszy niż cały rynek w Polsce. Spółka jest świadoma ambitnych planów. Planuje, że głównym motorem wzrostu przychodów będzie eksport. Oprócz tego spółka wierzy, że produkty od Sulphur zostaną dobrze zintegrowane z partnerami w dystrybucji na terenie Polski. Oprócz tego wzrosnąć ma też segment hotelowy, dzięki budowie dodatkowego pawilony w Polanicy – Zdroju.
Spółka zamierza wykorzystać część pozyskanych środków do rozwoju oferty eksportowej spółki. Dr Irena Eris, aż ⅔ środków z tego celu zamierza przeznaczyć na budowę pozycji w Stanach Zjednoczonych. Wynika to z tego, że produkty firmy są tam nieznane, a jest to jeden z najważniejszych rynków towarów luksusowych na świecie. Pozostałe środki spółka przeznaczy na zwiększenie udziałów w Europie Zachodniej oraz Bliskim Wschodzie. Są to obszary geograficzne, na których spółka jest obecna.
Dr Irena Eris ma apetyt na kolejne akwizycje
Pod koniec 2022 roku spółka przejęła Sulphur. Pozwoliło to wejść na rynek zdrowotnych kosmetyków i leków OTC, które wykorzystują zdrowotne składniki występujące w Busku – Zdroju, które jest słynne w Polsce jako uzdrowisko.
W planach na najbliższe lata jest dalsza konsolidacja rynku kosmetyków i dermokosmetyków w Polsce. Obecnie spółka prowadzi wstępne rozmowy z około 20 podmiotami. Spółka zakłada, że w ciągu 2 najbliższych lat dojdzie do istotnego przejęcia.
Polityka dywidendowa: poważny znak zapytania
Mimo ambitnych planów rozwojowych spółka chce wypłacać dywidendę. Od 40 do 70% zysków ma być przeznaczana na dywidendę. W latach większych inwestycji należy spodziewać się wypłaty z dolnego przedziału. Docelowo spółka chce przeznaczać 70% zysku na dywidendę.
Warto zastanowić się czemu spółka chce wypłacać dywidendę, kiedy mówi o perspektywach rynku kosmetyków i dermokosmetyków. Wypłata dywidendy jest zawsze sygnałem, że spółka ma nadwyżkę gotówki, której nie potrafi reinwestować w biznes po zakładanej stopie ROIC.
Nota
Informacje i dane zawarte w niniejszym materiale są udostępniane wyłącznie w celach informacyjnych i edukacyjnych oraz nie mogą stanowić podstawy do podjęcia decyzji inwestycyjnej. Nie należy traktować ich jako rekomendacji inwestowania w jakiekolwiek instrumenty finansowe lub formy doradztwa inwestycyjnego. Bithub.pl nie udziela gwarancji dokładności, aktualności, oraz kompletności niniejszych informacji. Zaleca się przeprowadzenie we własnym zakresie niezależnego przeglądu informacji z niniejszego materiału. Inwestowanie w instrumenty finansowe wiąże się z ryzykiem.
Może Cię zainteresować: