Elon Musk przyznaje: spadły przychody z reklam i mamy problemy

Elon Musk (fot. James Duncan Davidson Copyright: CC BY-NC 3.0)

Elon Musk ujawniÅ‚ w sobotÄ™ na Twitterze, że z powodu 50% spadku przychodów z reklam i „ciężkiego obciążenia dÅ‚ugami”, platforma nadal boryka siÄ™ z ujemnym przepÅ‚ywem gotówki.

Elon Musk i jego niewygodne wyznanie

Miliarder odpowiedziaÅ‚ na poradÄ™ biznesowÄ… jednego ze swoich obserwatorów: „Musimy osiÄ…gnąć dodatni przepÅ‚yw gotówki, zanim pozwolimy sobie na cokolwiek innego”. Ten tweet jest w wyraźnym kontraÅ›cie do tonu, jakim posÅ‚ugiwaÅ‚ siÄ™ w kwietniu. Wtedy to powiedziaÅ‚ BBC, że platforma „mniej wiÄ™cej siÄ™ bilansuje” i że wiÄ™kszość reklamodawców powróciÅ‚a.

Przychody z reklam są wielkim wyzwaniem, po tym jak rzesze reklamodawców opuściły platformę po przejęciu jej przez Muska. Obawiali się oni kwestii moderacji treści, masowych zwolnień oraz ogólnej niepewności co do przyszłości Twittera.

Zobacz także: Doradca podatkowy gwiazd aresztowany. Oszukał na 100 milionów dolarów

Przeszłość z ciężarem, przyszłość pod znakiem zapytania

Linda Yaccarino, była wykonawcza dyrektor marketingu NBCUniversal, niedawno przejęła stanowisko CEO od Muska. Prawdopodobnie liczy on na jej doświadczenie w reklamie, aby przywrócić platformę na właściwe tory.

New York Times poinformował, że przychody Twittera z reklam w USA w ciągu pięciu tygodni od 1 kwietnia do pierwszego tygodnia maja spadły o 59% rok do roku. Powołali się na wewnętrzną prezentację.

Tylko 43% z tysiÄ…ca najważniejszych reklamodawców Twittera, jakie byÅ‚y na platformie we wrzeÅ›niu, miesiÄ…cu przed przejÄ™ciem przez Muska, nadal reklamowaÅ‚o siÄ™ na platformie w kwietniu – wynika z danych dostarczonych CNN przez firmÄ™ Sensor Tower w zeszÅ‚ym miesiÄ…cu.

„Zdecydowanie byÅ‚o to bardzo trudne” – powiedziaÅ‚ Musk podczas wydarzenia na żywo na Twitterze, które prowadziÅ‚ wraz z Robertem F. Kennedym Jr. w zeszÅ‚ym miesiÄ…cu. „W zasadzie nasze przychody zostaÅ‚y praktycznie przekrojone na pół, ponieważ nie poszliÅ›my na kompromis”.

DodaÅ‚, że byÅ‚o to „ogromne wyzwanie dla Twittera, aby zrównoważyć swoje finanse”.

Po tym, jak konkurencyjna aplikacja Meta – Threads – przekroczyÅ‚a 100 milionów pobraÅ„ mniej niż tydzieÅ„ po uruchomieniu, presja na Twittera zwiÄ™kszyÅ‚a siÄ™. Musk wprowadziÅ‚ szereg Å›rodków majÄ…cych na celu oszczÄ™dzanie kosztów lub generowanie gotówki. Od przyznawania niebieskich znaczków z czÅ‚onkostwem w Twitter Blue do umieszczania Tweetdecka za paywallem.

W czwartek Twitter ogłosił, że twórcy treści będą mogli otrzymać część przychodów z reklam na stronie. To ma zachęcić więcej twórców do dołączenia do serwisu. Aby być uprawnionym, muszą mieć Twitter Blue i co najmniej 5 milionów wyświetleń swoich postów w każdym z ostatnich trzech miesięcy.

Może Cię zainteresować:

Komentarze