Muzyka na blockchainie | Artysta GB Savant i bitcoin na koncertach

321

Jeszcze przed erą Internetu technologia była podstawowym składnikiem muzyki i stojącego za nią przemysłu niezależnie od tego, czy były to instrumenty, radio, telewizja czy takie formaty zapisywania muzyki, jak winyl. Wraz z Internetem pojawiła się nowe wyzwania dla branży, ale także olbrzymia szansa, jeśli umiejętnie się ją wykorzysta.

Dzięki połączeniu arogancji, niekompetencji i braku odwagi branża medialna pozwoliła firmom technologicznym zdominować rynki, na których treści i media są komercjalizowane i zarabiać na nich, usuwając artystów i twórców z pętli wglądu i kontroli interakcji z fanami i użytkownikami. W dużej mierze przemysł medialny i rozrywkowy pozwolił grupie technologów z Doliny Krzemowej, którzy nie mają większego zrozumienia dla kultury artystów i tworzenia treści (i odwrotnie), aby przejęli kontrolę nad środkami komercjalizacji treści cyfrowych.

Natura problemu

Najważniejszy problem polega na tym, że przemysł muzyczny po prostu nakłada na siebie kolejne warstwy (YouTube, Spotify itp.), ale nie naprawia kluczowego problemu głęboko w fundamentach samego przemysłu. W obecnej erze cyfrowej wytwórnie i firmy produkcyjne mają systemy zarządzania prawami cyfrowymi, które pomagają zarządzać własnością, przepływem i monetyzacją treści cyfrowych. Ale gdy ta treść trafi na rzeczywisty rynek, na którym jest skomercjalizowana i monetyzowana, tj. Youtube lub Spotify, te cyfrowe systemy zarządzania prawami są całkowicie odcięte, eliminując przede wszystkim potrzebę ich istnienia. Ponadto twórcy etykiet i treści muszą ufać Youtube i tym ogromnym i scentralizowanym stronom trzecim, że nie tylko chronią prawa do swoich treści, ale są całkowicie przejrzyste i zaufane w sposobie, w jaki zarabiają na nich i wynagradzają użytkownika. Niektórzy nawet oskarżyli ich o kradzieże w stosunku zarówno do fanów, jak i artystów.

Twórcy uzbrojeni w technologię

5 lat temu artysta hip hop i przedsiębiorca technologiczny GB Savant miał chwilę olśnienia. To był moment, w którym zdał sobie sprawę, że klucz do rozwiązania tego problemu i modeli, które budował, istniał w technologii kryjącej się za bitcoin i kryptowalutami. Uznał to za rozwiązanie podstawowego problemu w mediach cyfrowych i przestrzeni muzycznej, zyskania zaufania i przejrzystości. Przy prawidłowym zastosowaniu technologia ta może nie tylko stworzyć nowy fundamentalny system i model treści cyfrowych, który pozwala na niezmienne posiadanie i śledzenie treści cyfrowych przez cały okres ich użytkowania, od stworzenia do komercjalizacji i monetyzacji, ale może również wyeliminować potrzebę wielu tych scentralizowanych stron trzecich i pośredników ogółem. Dzięki zastosowaniu takich aspektów, jak tokenizacja treści i adresów IP oraz mieszanie w inteligentnych umowach z możliwością samoregulacji, artyści i twórcy mogą nie tylko kontrolować swoje zasoby i sposób zarabiania, ale także kontrolować nowy paradygmat bezpośrednich relacji i wartości z użytkownikami i fanami.

Grant Blaisdell aka GB Savant rozpoczął budowę tej nowej infrastruktury dla branży mediów cyfrowych około 5 lat temu, a w tym czasie założył firmę będącą światowym liderem w dziedzinie analityki i przeciwdziałania praniu pieniędzy dla blockchain i kryptowalut, Coinfirm. Zanim został przedsiębiorcą technologicznym, zawsze był twórcą w dziedzinie muzyki, poczynając od hard rocka i muzyki klasycznej jako instrumentalista i założyciel zespołu, szeroka kombinacja jego tła muzycznego ma unikalną formę hip-hopu, który tworzy. Sam z trudem go kategoryzuje, czasem zawiera on elementy industrialnego rapu, t-rapu a potem inne trudne do zdefiniowania dźwięki, ale łączy w sobie elementy rocka i elektroniki.

Kiedy 5 lat temu był w Los Angeles, wspierając ten nowy model technologii mediów cyfrowych w ramach JV ze znaną firmą medialną w Europie Środkowej, przemysł rozrywkowy był i pod wieloma względami nadal nie jest w stanie odpowiednio współdziałać i być prowadzonym dzięki innowacjom technologicznym. Tak bardzo, że wziął swój model treści cyfrowych i zastosował go najpierw w Space, a teraz jest jednocześnie gotowy na otwarcie go na media cyfrowe i muzykę. Właśnie teraz nadchodzi czas na masę krytyczną między stronami w branży mediów cyfrowych wraz z lepszym i bardziej zdemokratyzowanym zrozumieniem, w jaki sposób artyści mogą wykorzystywać technologię jako broń do przejęcia kontroli od samych firm technologicznych.

Dokąd zmierzamy

Koncentrując się na budowie swoich nowych modeli i platform na poziomie przedsiębiorstwa, Blaisdell wziął sprawy w swoje ręce i wykorzystał siebie jako królika doświadczalnego, czego przykładem jest jego show w Europie kilka tygodni temu, w którym bezpośrednio kontaktował się z fanami, zapewniając im kryptowalutę jako token za ich poświęcenie i stworzenie bezpośredniego związku transferu wartości i motywacji między artystą a fanem.

GB Savant prize

Wkrótce GB Savant wyda cały projekt muzyczny wraz z nowym systemem, który zachęci użytkowników i słuchaczy do interakcji z artystą na ich cyfrowych właściwościach, w przeciwieństwie do korzystania z głównych scentralizowanych platform stron trzecich, takich jak Youtube lub Spotify.

Dwa tygodnie temu podczas koncertu można było zyskać szybki ogląd sposobu, w jaki sposób muzycy i twórcy treści będą w przyszłości budować bezpośrednie relacje wartościowe z użytkownikami, ograniczając jednocześnie liczbę middlemenów i centralnych stron trzecich z filtrowania tych relacji oraz transfer wartości między nimi. Jeśli możesz przejść bezpośrednio do cyfrowej własności Kanye Westa, być nagradzanym za robienie tego, co zwykle robisz i otrzymywać inne zachęty, długoterminowa żywotność Spotify itp. może być zagrożona, ale do tego potrzebna jest unikalne połączenie twórców, graczy branżowych i technologii tak, aby przeforsować to zyskując zaangażowanie odbiorców.

Zobaczcie:

Zapraszam do komentowania:)

Komentarze