Super Bowl 2022 udowodnił, że kryptowaluty nie są walutami

17 141

Według przewodniczącego Senackiej Komisji ds. Bankowości, Mieszkalnictwa i Spraw Miejskich Sherroda Browna reklamy towarzyszące tegorocznej odsłonie Super Bowl potwierdziły, że kryptowaluty nie są prawdziwymi walutami.

Chodzi o reklamy popularnych firm z branży kryptowalut, wśród których znalazły się FTX, Coinbase i Crypto com.

Reklamy podczas Super Bowl: drogie i skuteczne

Ceny emisji kilkudziesięciosekundowych spotów podczas Super Bowl sięgają nawet 5-6 milionów dolarów (więcej informacji znajdziesz w artykule: Kryptowaluty na Super Bowl | Tę reklamę obejrzy 92 miliony ludzi). Jednocześnie są one bardzo skuteczne, zwłaszcza jeżeli zostaną dobrze przemyślane.

Potwierdzają to informacje udostępnione przez giełdę Coinbase. W jej reklamie znalazł się tajemniczy kod QR. W ciągu zaledwie jednej minuty od emisji zeskanowało go blisko 20 milionów osób. Chociaż firma przygotowała się na obsługę zwiększonego ruchu podczas Super Bowl 2022, to szefowa marketingu w Coinbase przyznała, że nie spodziewali się aż tak dużego zainteresowania.

Obecność kilku firm z branży kryptowalut wśród reklamodawców ucieszyła wielu członków społeczności. W końcu może to świadczyć o tym, że rynek cyfrowych aktywów staje się coraz bardziej dojrzały.

Sherrod Brown przeciwny reklamom kryptowalut

Innego zdania jest senator Sherrod Brown. Według niego już sam fakt, że firmy czuły potrzebę reklamowania się, świadczy o tym, że kryptowaluty nie sprawdzą się jako waluty. Jako argument podał… brak podobnych działań ze strony Systemu Rezerwy Federalnej.

„The fact that these companies felt the need to advertise at all is a bit of a giveaway about one of their major claims — if this were actually meant to be used as currency, why would you need to buy ads? I’ve never seen the Federal Reserve buy a multimillion-dollar commercial for U.S. dollars”.

Nawiązał również do finału Super Bowl 2000, kiedy to na 21 wyświetlonych spotów aż 14 reklamowało różne startupy. Problem w tym, że wiele z nich przestało istnieć w następnym roku – dwóch, a do dzisiaj przetrwały tylko cztery.

„The 2000 Super Bowl featured 21 ads from 14 different dotcom start-ups. The internet may have been the next frontier, but those companies weren’t — many of them were defunct within a year or two, and just four are still around today”.

Czy zgadzasz się z opinią, że gdyby BTC i inne kryptowaluty miały z czasem zastąpić waluty, to nie potrzebowałyby reklamy? A może na obecnym etapie adopcji jest ona potrzebna, aby więcej osób mogło odkryłć ich możliwości?

Komentarze