Przeglądarka Brave | Więcej niż 10 mln aktywnych użytkowników miesięcznie

Przeglądarka Brave rozwija się w niesamowitym tempie. W ciągu ostatnich trzech tygodni zyskała kolejne 1,7 miliona aktywnych użytkowników i wiele wskazuje na to, że ten trend będzie kontynuowany.

Od czasu premiery wersji 1.0, która miała miejsce w połowie listopada Brave ogłosił, że przeglądarka open source zyskała kolejne 1,7 miliona aktywnych użytkowników miesięcznie. Oznacza to wzrost wykorzystania przeglądarki o 19% na wszystkich urządzeniach. Oczywiście, w porównaniu do ubiegłego roku liczby są jeszcze większe. Baza użytkowników Brave odnotowała bowiem dwukrotny wzrost liczby aktywnych użytkowników miesięcznie i potroiła liczbę aktywnych użytkowników do 3,3 miliona!

brave użytkownicy
źródło: brave.com

Przypomnijmy, że w części strategii biznesowej Brave zawarł model nagradzania twórców treści poprzez automatyczną dystrybucję BAT – natywnego tokena przeglądarki. Jest on przyznawany stronom, które są regularnie odwiedzane przez użytkowników. Liczba rejestracji wskazuje na to, że twórcy treści zaczynają notować znaczący strumień przychodów ze strony Brave.

Na dzień dzisiejszy liczba zweryfikowanych twórców treści na platformie wzrosła do ponad 340 000. Większość z nich publikuje między innymi na YouTube (229,00), Twitterze (37 000), firmowych i osobistych stronach internetowych (38 000) oraz Twitchu (18 000).

„Przeglądarkowe wojny”

Pomimo tego, że przed Brave zapewne jeszcze długa droga, by dogonić Google Chrome, przeglądarka „z lwem” radzi sobie nadzwyczaj dobrze. Wydaje sie, że w przeciwieństwie do innych przeglądarek to właśnie Brave wydaje się spełniać oczekiwania użytkowników w zakresie, którego tak bardzo oczekują. Chodzi oczywiście o prywatność.

Bezpieczeństwo i prywatność w rozumieniu Brave polega przede wszystkim na automatycznym blokowaniu wszystkich reklam, trackerów i automatycznie odtwarzanych strumieni video. Sekcja ustawień prywatności przeglądarki pozwala na wprowadzenie wielu ustawień w tym zakresie.

Dodatkowo, w ramach wersji 1.0, przeglądarka oferuje tak zwane Brave Rewards. Dla tych, którzy zdecydują się włączyć tą funkcję, będzie ona automatycznie zliczać czas – lub wymiar uwagi, które użytkownik poświęci na przebywanie w odwiedzanych witrynach. Brave Rewards przyzna następnie odpowiednią ilość tokenów BAT, który można wymieniać między użytkownikami, reklamodawcami i wydawcami w łańcuchu bloków Ethereum. Alternatywnie, użytkownicy mogą spieniężyć tokeny lub wymienić je na inne nagrody, takie jak karty podarunkowe lub kupony restauracyjne.

Wszystko to jest częścią misjiB rave, jakim jest zmiana systemu reklamowania się w sieci oraz sposobu, w jaki twórcy treści monetyzują ruch na swoich witrynach. Zamiast polegać na reklamach, twórcy mogą bowiem zarabiać skupiając uwagę bezpośrednio na odwiedzających ich uzytkownikach. Kolejną zachęcającą funkcjonalnością Brave jest tipping, który pozwala nagradzać „sieciowymi napiwkami” godne uwagi treści.

Czy przeglądarka Brave znajduje zastosowanie na Waszych urzadzeniach? Podzielcie się swoimi spostrzeżeniami w komentarzach. Zapraszamy do dyskusji.

Dziękujemy, że przeczytałeś/aś nasz artykuł do końca. Obserwuj nas w Wiadomościach Google i bądź na bieżąco!
Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.