Problemy Meta w związku z reklamowaniem scamów

889

Chociaż Facebook potrafi czasami bez żadnego powodu zablokować niektóre reklamy, oszuści z Australii wiedzą, co zrobić, aby ich treści wyświetlały się internautom. Liczne oszustwa, przez które ucierpieli użytkownicy, doprowadziły w końcu do tego, że Australijska Komisja Konkurencji i Konsumentów (ACCC) postanowiła pozwać Metę.

Firma Marka Zuckerberga ma odpowiedzieć za fałszywe reklamy scamów, w których wykorzystywano wizerunki celebrytów i polityków.

Meta przed sądem

Pozew skierowany przeciwko Meta Platforms, Inc. (zobacz również: Facebook zmienia nazwę na Meta) dotyczy wyświetlania przez Facebooka wielu fałszywych reklam, które wprowadzały odbiorców w błąd.

„false, misleading or deceptive conduct”

W reklamach scamów wykorzystywano wizerunki takich osób jak Dick Smith (założyciel australijskiej sieci sklepów Dick Smith Electronics) i David Koch (prezenter telewizyjny, który zasłynął jako gospodarz programu śniadaniowego Seven Network, Sunrise). Zachęcało to użytkowników do inwestowania w podejrzane projekty, przez co niektórzy z nich stracili nawet setki tysięcy dolarów.

Według przewodniczącego ACCC Roda Simsa Meta jest odpowiedzialna za reklamy, które zamieszcza na swojej platformie.

„Meta is responsible for these ads that it publishes on its platform”.

Na podjęcie kroków prawnych wobec Mety zdecydował się również miliarder Andrew Forrest. Według jego prawników wizerunek biznesmena był często wykorzystywany w reklamach, których celem było wyłudzenie pieniędzy. Wina Facebooka miała polegać na tym, że firma odpowiadała za hosting tych reklam.

Czy Meta powinna zwracać pieniądze ofiarom oszustw?

Na początku lutego prawnicy z Wielkiej Brytanii zaczęli nawoływać, aby rząd wymusił na popularnych firmach technologicznych wzięcie odpowiedzialności za oszustwa, do których dochodzi na należących do nich platformach. Problem jest o tyle istotny, że przez cały czas rośnie liczba oszustw internetowych, a organy ścigania nie wiedzą (a często po prostu nie mają odpowiednich środków, aby cokolwiek zrobić), kto tak naprawdę powinien się tym zająć. Szczegóły tej sprawy znajdziesz w artykule: Prawnicy z UK: Meta i Google powinny zwracać środki ofiarom cyberprzestępstw.

Co sądzisz o tym, że firmy powinny odpowiadać za reklamy emitowane na ich platformach?

Może Cię zainteresować:

Komentarze