Ogromne zainteresowanie kolekcją NFT TIMEPiece

Na kolekcję TIMEPiece magazynu „Time” składają się prace czterdziestu różnych artystów. Stworzyli oni aż 4676 cyfrowych dzieł, które zostały wczoraj wystawione na sprzedaż.

Biorąc pod uwagę mniejsze zainteresowanie NFT wśród inwestorów, jakie można ostatnimi czasy zaobserwować na rynku, zaskakiwać może fakt, że cała kolekcja wyprzedała się w ciągu jednej minuty.

Boty kupują sztukę

4676 NFT trafiło na portfele około 700 kolekcjonerów, co oznacza, że każdy z nich musiałby w ciągu minuty kupić ponad 6 prac. Osobom, które kiedykolwiek próbowały dokonać zakupu niewymienialnych tokenów związanych z popularnym projektem, z pewnością wyda się to co najmniej podejrzane (zazwyczaj można mówić o dużym szczęściu, jeżeli jednej osobie uda się kupić 1-2 NFT).

Wątpliwości nie ma natomiast pracujący dla firmy Paradigm Anish Agnihotri. Jego zdaniem wyprzedanie całej kolekcji w tak krótkim czasie wynikało z tego, że inwestorzy korzystali z botów. Każdy z 4676 NFT z kolekcji TIMEPiece kosztował 0,1 ETH (do tego oczywiście dochodziły opłaty transakcyjne).

Darmowy dostęp do artykułów dla właścicieli NFT

Jedną z dodatkowych korzyści, na jakie mogą liczyć właściciele niewymienialnych tokenów, jest dożywotni dostęp do artykułów publikowanych w serwisie Time. Przy aktualnych cenach (przy wybraniu płatności rocznej dostęp kosztuje 65 dolarów, a 0,1 ETH to około 290 UDS) zakup NFT zwróci się już po 5 latach.

Kolekcja NFT magazynu „Time”

Przedstawiciele magazynu nie wypowiedzieli się na temat podejrzeń związanych ze stosowaniem botów podczas sprzedaży NFT TIMEPiece. Prezes magazynu „Time” udzielił natomiast informacji, w jakim celu powstała kolekcja. Chodzi przede wszystkim o budowanie społeczności i wykorzystanie nowej technologii jako rozszerzenia tradycyjnego modelu subskrypcji cyfrowej.

„TIMEPieces is our latest foray into NFTs, this time with the goal of also fostering community, loyalty and rewards. While many of the NFT drops that have happened to date within the media space have focused on high-end single editions or multiple versions of collectables, the release of TIMEPieces marks the first time a major media brand has taken on a Web3 approach toward building community and using this technology as an innovative extension of our current Digital Subscription efforts”.

Zobacz również: Vitalik Buterin na prestiżowej liście magazynu Time.

Komentarze