„Metaverse” ma szansę zostać słowem roku 2022 według słownika Oksfordu
„Metaverse” może być słowem roku Oksfordu, ponieważ urzeka publiczność i rynki
„Metaverse” jest jednym z głównych pretendentów do Oksfordzkiego Słowa Roku 2022, ogłosił Oxford University Press (OUP), na znak, że to konkretne słowo staje się konkretem w świadomości publicznej.
Oxford University Press, wydawca Oxford English Dictionary, ogłosił we wtorek trzy finalne słowa lub terminy na rok 2022: Metaverse, #ISstandWith i Goblin Mode.
„W wyrazie „ Metaverse ”, widzimy koncepcyjną przyszłość wprowadzoną do języka ojczystego w 2022 roku” – napisał OUP.
„Od pracy hybrydowej w VR po debaty na temat etyki i wykonalności całkowicie internetowej przyszłości, użycie tego słowa w październiku 2022 r. wzrosło czterokrotnie w porównaniu z tym samym okresem w zeszłym roku”.
Oxford University Press napisało, że #ISstandWith „uznaje aktywizm i podział, które charakteryzowały ten rok” i scharakteryzował „tryb gobliński” jako „ideę odrzucenia nałożonych na nas oczekiwań społecznych na rzecz robienia tego, co się chce”.
W tym roku po raz pierwszy opinia publiczna może uczestniczyć w wyborze Słowa Roku i ma czas do 2 grudnia na oddanie głosu na stronie internetowej Oxford Languages. W chwili pisania tego tekstu oddano ponad 267 000 głosów.
I Ty możesz zagłosować
Przeczytaj także: Model matematyczny przewiduje, że Bitcoin osiągnie dno na 14 500 USD — Daniele Bernardi
Metavers zajmował w tym roku poczesne miejsce w dyskursie publicznym. Zmiana nazwy giganta mediów społecznościowych, Facebooka na Meta, i późniejszego podwojenia przez dyrektora generalnego Marka Zuckerberga skupienia się na wirtualnej rzeczywistości firmy, nawet gdy akcje załamały się, a firma zwolniła tysiące, utrzymała metawersum na pierwszym miejscu zarówno dla inwestorów, jak i ogółu społeczeństwa.
Meta była również inicjatorem stworzenia Forum Standardów Metaverse, w skład którego wchodzą giganci technologiczni Microsoft, Sony, Intel i prawie 200 innych jako główni członkowie w celu „wspierania standardów interoperacyjności dla otwartego metaverse”. Oznacza to, że metaverse był w komunikatach praktycznie każdej firmy technologicznej w ciągu ostatnich 12 miesięcy.
Szczególnie nieobecny na liście członków Forum jest Apple, który wydaje się zatrudniać do budowania własnego meta świata, aby konkurować z Meta.
Rządy i organy regulacyjne również robią krok do przodu, aby nadzorować metaverse, a brytyjski regulator mediów OfCom ogłosił w zeszłym miesiącu, że obecnie debatowana w Izbie Gmin ustawa o bezpieczeństwie online prawdopodobnie już dotyczy tych wirtualnych przestrzeni.
A zaledwie wczoraj platforma metaverse The Sandbox ogłosiła sprzedaż ponad 1900 wirtualnych działek LAND. Firma twierdzi, że ich metaverse zawiera 166 464 LANDów o wartości ponad 1 miliarda USD, w oparciu o średnią cenę ze 100 000 sprzedanych do tej pory LANDów.
Niedawny raport firmy konsultingowej McKinsey szacuje, że do 2030 r. metaverse i powiązane technologie będą stanowić przemysł o wartości 5 bilionów dolarów.
Może Cię zainteresuje: