Kryptowaluty na Super Bowl | Tę reklamę obejrzy 92 miliony ludzi
Giełda kryptowalut FTX kupiła miejsce w bloku reklamowym podczas LVI finału rozgrywek amerykańskiej ligi NFL. Szacuje się, że tegoroczna transmisja Super Bowl przyciągnie przed telewizory ponad 92 mln ludzi.
Tę reklamę krypto obejrzy 92 miliony ludzi
FTX zapewniła sobie ekspozycję na reklamę w ramach jednego z najchętniej oglądanych wydarzeń w Ameryce – meczu o mistrzostwo National Football League, który odbędzie się w lutym 2022 r.
Jak wynika z doniesień Bloomberga, FTX kupiła reklamę motywowana szerokim zasięgiem. Nie ulega wątpliwości, że transmisja Super Bowl jest niezmiennie najwyżej ocenianym wydarzeniem telewizyjnym roku i stanowi 28 z 30 programów o najwyższej oglądalności w historii telewizji w USA.
Sam Bankman-Fried, założyciel i dyrektor generalny giełdy FTX, postawił futbol amerykański w centralnym miejscu swojej strategii marketingowej, która koncentruje się na sporcie jako najszybciej rosnącej bazie klientów, potencjalnie zainteresowanych adopcją kryptowalut:
„Nie ma większego, bardziej popularnego wydarzenia, w którym można by podzielić się takim przesłaniem niż Super Bowl.”
Ile kosztuje przyjemność reklamowania się podczas transmisji Super Bowl?
Chociaż ani treść reklamy ani to, ile FTX zapłaciła za możliwość emisji pozostaje niejawne, cena bieżąca reklamy NBC na przyszłorocznym Super Bowl wynosi 6,5 miliona dolarów. Cena 30-sekundowego spotu podczas finału w 2021 roku wyniosła 5,5 miliona dolarów.
Marki takie jak Hyundai, Pepsi, Coke i Budweiser zrezygnowały z reklamowania się podczas tegorocznego finału, pozostawiając miejsce dla nowszych graczy, którzy dobrze prosperowali podczas pandemii i stali się pierwszymi reklamodawcami poprzedniej edycji Super Bowl (LV).
Niektóre z nich obejmują usługi typu fast casual i dostawy (Chipotle, DoorDash), e-commerce (Vroom), usługi dla osób poszukujących pracy (Indeed, Fiverr) oraz takie marki jak Scotts Miracle-Gro czy Hellmann’s.
Jako, że branża kryptowalut odnotowała ostatnio ogromny wzrost zainteresowania, dołączenie do grona reklamodawców LVI Super Bowl wydaje się dobrze przemyślanym i trafnym krokiem w strategii FTX.
Droga FTX do Super Bowl
W czerwcu tego roku FTX zapewniła sobie długoterminowe partnerstwo z siedmiokrotnym mistrzem Super Bowl Tomem Brady i brazylijską supermodelką Gisele Bündchen, które obejmowało udziały w spółce i płatność w krypto za ich usługi. Oto spot z ich udziałem:
W tym samym czasie FTX została również oficjalnym sponsorem Major League Baseball. W marcu 2021 r., oficjalna arena drużyny Miami Heat przyjęła nazwę FTX Arena na następne 19 lat.
Podczas ubiegłotygodniowego meczu otwierającego sezon Miami Heat, giełda FTX rozdała wszystkim widzom w jednej z sekcji areny po 500 USD w kryptowalucie.
1) I just realized that FTX Arena capacity is 21,000 (nice job sam)
— Ryan Selkis (@twobitidiot) October 22, 2021
2) at 80 sections this promo works out to about $150k on top of the mammoth arena naming rights spend.
agreed this will be the most fun crypto marketing campaign to watch. https://t.co/YjWJkXOO0S