JPMorgan i Visa łączą siły w walce z systemem SWIFT

JPMorgan i Visa łączą siły, przygotowując grunt pod pojedynek ze SWIFT

Dwóch gigantów w tradycyjnym świecie finansów i płatności, JPMorgan i Visa, ogłosiło nowe partnerstwo, które skupi się na usprawnieniu płatności transgranicznych poprzez wykorzystanie ich prywatnych sieci blockchain Liink i B2B Connect.

Liink to sieć stworzona przez JPMorgan, która została zaprojektowana specjalnie do przelewów transgranicznych. Jest oferowany w ramach inicjatywy blockchain i płatności banku Onyx, która zapewnia instytucjom platformę do walidacji transakcji i udostępniania informacji finansowych.

B2B Connect został stworzony przez Visa, aby służyć jako transgraniczny produkt płatniczy dla instytucji finansowych i klientów korporacyjnych. B2B Connect jest również zintegrowany z Onyx’s Confirm, który jest produktem do weryfikacji informacji o koncie, który weryfikuje, czy informacje podane przez użytkowników są poprawne i ważne.

Według Onyx, Confirm jest w stanie zweryfikować ponad 2 miliardy kont bankowych z 3500 instytucji finansowych. Głównym celem platformy jest pomoc w ograniczeniu nieudanych płatności, które kosztują światową gospodarkę 188 miliardów dolarów rocznie. Szacuje się, że 66% nieudanych płatności jest wynikiem błędnych informacji o koncie.

B2B Connect zintegrował się z Confirm, aby pomóc w procesie weryfikacji konta.

Przeczytaj także: Web3 – kurs programowania dla początkujących

Confirm został uruchomiony w trybie pilotażowym przez JPMorgan w 2021 roku. Niedawno firma zarejestrowała Deutsche Bank jako członka założyciela produktu w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce (EMEA).

„Na wzrost firmy Confirm duży wpływ mają efekty sieciowe” – powiedział w oświadczeniu Alex Littleton, globalny szef firmy Confirm.

„Wyznaczenie Deutsche Bank na członka założyciela, a także ustanowienie wzajemnej łączności z blockchainem Visa B2B, przyspieszy naszą adopcję w skali globalnej”.

Idąc dalej, JPMorgan wskazał, że zamierza rekrutować banki członkowskie założycieli w regionach Azji i Pacyfiku (APAC), Ameryki Łacińskiej (Latam) i Ameryki Północnej (NAMR).

Oczekuje się, że usługa będzie w pełni funkcjonować w 10 krajach do końca 2022 r., a w 2023 r. ma zwiększyć swoją obecność w ponad 30 krajach.

Liink ma obecnie ponad 75 globalnych uczestników działających w sieci, która do tej pory przetworzyła ponad 60 milionów wiadomości. Gdy usługa stanie się szeroko rozpowszechniona i w pełni funkcjonalna, Liink zaoferuje odpowiednią alternatywę dla systemu przesyłania wiadomości Towarzystwa na rzecz Światowej Międzybankowej Telekomunikacji Finansowej (SWIFT) do realizacji płatności transgranicznych.

Może Cię zainteresuje:

Dziękujemy, że przeczytałeś/aś nasz artykuł do końca. Obserwuj nas w Wiadomościach Google i bądź na bieżąco!
Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.