Gry typu „P2E” załamały się w 2022 roku – jest jednak nadzieja na odrodzenie
Gry typu „P2E” załamały się w 2022 r., ale dane ankietowe pokazują, że zainteresowanie pozostaje wysokie
Gry oparte na Blockchain i typu play-to-earn (P2E) odnotowały gwałtowny wzrost popularności podczas kryptowalutowej hossy w 2021 roku .Jednak początek krypto-zimy, który został zaostrzony przez parę głośnych upadków, mocno uderzył w sektor w którym ucierpiały wyceny topowych projektów P2E.
W wyniku spadku wycen wielu zaczęło spekulować, że sektory P2E i gier czerpią jedynie korzyści z hossy, a długoterminowe perspektywy są ponure ze względu na słabe wskaźniki adopcji.
Ale niedawna ankieta przeprowadzona przez ZEBEDEE, wiodącego procesora płatności dla branży gier, wskazuje, że wieszczenie upadku P2E może być przesadzone, ponieważ większość graczy jest w dalszym ciągu zainteresowana możliwościami zarabiania kryptowalut jako nagrody za grę.
Przeczytaj także: Hollywood finansowane za pomocą NFT ? Czemu nie – James Mackie i Matt Hookings
Na podstawie ankiety, w której wzięło udział ponad 1000 respondentów ze Stanów Zjednoczonych, którzy grają w gry wideo co najmniej godzinę tygodniowo, 67% respondentów wskazało, że byliby bardziej skłonni do grania w darmowe gry, gdyby w nagrodę dawali możliwość zarobienia kryptowalut.
Celem ankiety była ocena odczuć graczy w stosunku do technologii blockchain, NFT i kryptowalut, które są integrowane z grami wideo. Ogólnie rzecz biorąc, badanie wykazało, że większość graczy w USA popiera lub neutralnie podchodzi do technologii web3, które umożliwiają wymianę lub sprzedaż zasobów w grach innym graczom.
Okazało się również, że bardziej ugruntowane tokeny, takie jak Bitcoin, cieszyły się większym zainteresowaniem wśród graczy niż nowsze tokeny i NFT.
„Gracze są pięć razy bardziej zainteresowani zarabianiem Bitcoinów (27%) niż NFT (5%). To wskazuje, że branża gier myli się, skupiając się głównie na nagrodach NFT” – czytamy w raporcie.
„Pomimo tego, że większość uwagi branży skupia się na NFT, odkryliśmy, że Bitcoin wyróżnia się jako najpopularniejszy zdecentralizowany składnik aktywów wśród graczy w porównaniu z innymi kryptowalutami, w tym NFT” – powiedział Ben Cousens, dyrektor ds. strategii w ZEBEDEE.
Podczas gdy większość (55%) respondentów wskazała, że obecnie nie posiada żadnych kryptowalut, wśród tych, którzy są HODLerami, Bitcoin był dominującą wybraną kryptowalutą (25%), a następnie Ethereum (18%) i Dogecoin (14%).
Prawie połowa (45%) respondentów uważa, że możliwość łatwego sprzedawania lub wymiany postaci i przedmiotów z gier wideo z innymi graczami byłaby korzystna dla branży. Dla porównania, 23% stwierdziło, że miałoby to negatywny wpływ, a 32% nie miało zdania w tej sprawie. Tylko 10% wyraziło negatywną opinię na temat integracji technologii Web3 z grami.
Wyniki ankiety wskazują, że wśród obecnych graczy jest duże pole do wzrostu na rynku P2E, ponieważ 64% stwierdziło, że nigdy nie grało w gry P2E z nagrodami finansowymi. Ponadto 38% graczy z USA stwierdziło, że nie wie nic o kryptowalutach, NFT lub technologiach blockchain stosowanych w grach, co wskazuje, że na froncie edukacyjnym jest jeszcze wiele do zrobienia.
Co ciekawe, im bardziej aktywny jest gracz, tym większe prawdopodobieństwo, że będzie świadomy technologii web3 i własnych kryptowalut.
„60% graczy, którzy grają 15 lub więcej godzin tygodniowo, posiada pewne aktywa kryptograficzne w porównaniu z 56% tych, którzy grają 10-14 godzin tygodniowo, 46% tych, którzy grają 5-9 godzin tygodniowo, i 32% tych którzy grają mniej niż 4 godziny tygodniowo” – czytamy w raporcie, dodając: „Te statystyki są w jaskrawym kontraście z powszechnym przekonaniem, że gracze są w dużej mierze przeciwni kryptowalutom”.
„Najbardziej uderzyło nas w wynikach ankiety to, że istnieje błędne wyobrażenie o graczach i ich oporze wobec integracji z kryptowalutami, ponieważ większość graczy ma pozytywną lub neutralną opinię na temat nagród kryptograficznych w grach” – powiedział Cousens.
„Odkrycia sugerują, że gracze są ogólnie bardziej otwarci na włączenie tych technologii do gier, co stanowi dla branży okazję do edukowania, angażowania i przyciągania nowych graczy do ekosystemu P2E” – podsumował.
Może Cię zainteresuje: