Google zablokuje wszystkie reklamy kryptowalut

73

Zgodnie z oficjalnym oświadczeniem Google, firma zamierza zablokować możliwość wyświetlania wszystkich reklam związanych z kryptowalutami, ICO, a nawet portfelami do kryptowalut. Zmiany w polityce mają wejść w życie w czerwcu 2018 roku.

Google wprowadziło zmiany w swojej polityce usług finansowych, a mają wejść one w czerwcu tego roku. Nie jest do końca jasne, jaki jest dokładny powód zablokowania reklam związanych z kryptowalutami, ale to jest już druga taka sytuacja w przeciągu dwóch miesięcy. Firma zamierza zablokować następujące treści:

„Kryptowaluty i powiązane z nimi treści (w tym między innymi initial coin offering, giełdy kryptowalut, portfele kryptowalutowe oraz porady dotyczące handlowania kryptwalutami)” – napisali w oświadczeniu

Oznacza to, że nawet firmy z legalną ofertą kryptowalut nie będą mogły wyświetlać reklam za pośrednictwem Google. Chociaż firma nie wyjaśniła szczegółowo przyczyn tego zakazu, nowa polityka pojawiła się, gdy organy nadzoru w USA coraz częściej analizują projekty kryptowalut oraz ICO.

google
źródło: https://www.ccn.com

Google, Facebook

Oświadczenie wyszło kilka dni po tym, jak niektórzy reklamodawcy używający Google Adwords do promowania firm związanych z kryptowalutami odnotowali spadek liczby wyświetleń swoich reklam. Część użytkowników opublikowała informację o zawieszaniu zarówno swoich reklam, jak i ich kont.

Głos zabrał Scott Spencer, dyrektor ds. reklam:

„Nie mamy kryształowej kuli, aby wiedzieć, dokąd zmierza przyszłość kryptowalut. Widzieliśmy już wystarczająco dużo szkód dla konsumentów lub potencjalnych szkód dla konsumentów, dlatego chcemy podejść do tego z najwyższą ostrożnością” – powiedział dla CNBC Scott Spencer.

Google twierdzi, że w 2017 r. usunęło ponad 3,2 miliarda reklam naruszających ich politykę, czyli prawie dwa razy więcej niż rok wcześniej.

Pod koniec stycznia pisaliśmy o identycznym ruchu ze strony Facebooka. Największy portal społecznościowy Facebook zablokował możliwość wyświetlania reklam o charakterze ICO i kryptowalut. Zespół opisuje je jako zagrożenie dla swoich użytkowników, określając waluty cyfrowe oraz ICO jako potencjalne oszustwa. Facebook, Google i inne kolosy Internetu są idealnym pośrednikiem reklam w erze cyfrowej. Kryptowaluty niestety stawiane są w złym świetle i generalizowane jako oszustwo.

Co sądzicie o nowej polityce Google? Czy będzie to mieć jakiś pozytywny skutek? Zapraszamy do dyskusji.

Komentarze