Czy Londyn wprowadzi zakaz reklamowania kryptowalut?

Członek Zgromadzenia Londynu (London Assembly) chce wprowadzenia zakazu zamieszczania reklam kryptowalut w transporcie miejskim.

Jednocześnie podkreślono, że nie chodzi wyłącznie o popularne reklamy meme coina Floki Inu, ale o wszystkie kampanie reklamowe związane z kryptowalutami.

Reklamy kryptowalut w transporcie publicznym

Brytyjska polityk Siân Berry, która obecnie jest jednym z członków Zgromadzenia Londyńskiego, swoimi przemyśleniami na temat reklam kryptowalut podzieliła się we wpisie na Twitterze.

Podobnie jak w przypadku reklam gier hazardowych, do których usunięcia ostatecznie udało nam się przekonać burmistrza, nie możemy wykorzystywać usług publicznych do reklamowania tych nieuregulowanych i ryzykownych systemów. Poprosiłam o wprowadzenie zakazu w lipcu i wciąż na niego czekam.

„Like gambling ads, which we have finally got the Mayor
to remove, there is no way our public services should
be used to advertise these unregulated, 
risky schemes to Londoners.
I asked for a ban in July and I am still pushing”.

Berry nie ukrywa, że będzie kontynuować swoje działania. Według niej burmistrz Londynu powinien wprowadzić całkowity zakaz reklamowania kryptowalut, który miałby obowiązywać między innymi w pociągach i autobusach.

Czy twórcy meme coina Floki Inu przesadzili z reklamami?

Chociaż wypowiedź Siân Berry zbiegła się z dużą akacją reklamującą Floki Inu, zdaniem polityk nie jest skierowana wyłącznie do osób odpowiedzialnych za marketing Floki Inu. Według Berry reklamowanie wszystkich ryzykownych projektów (do których zalicza zarówno hazard, jak i kryptowaluty) jest nieetyczne.

Zwolennicy Floki Inu postanowili oczywiście bronić reklam kolejnego „zabójcy” DOGE i wysłali do polityk wiele wiadomości.

Dobrze zrobione reklamy

Na szczęście dla branży kryptowalut nie brakuje również reklam, które są naprawdę dobrze zrobione. Najlepszym przykładem jest niedawna reklama Crypto com, w której wystąpił laureat Oscara Matt Damon (reklamę znajdziesz w artykule FOMO wśród amerykańskich użytkowników sprzętu Apple). Warto również wspomnieć o reklamie, w której słynny reżyser Spike Lee reklamuje nowe pieniądze.

Co sądzisz o propozycji wprowadzeniu zakazu reklamowania kryptowalut? Czy rzeczywiście takie działania są potrzebne, aby uchronić nieświadomych inwestorów?

Komentarze