Baby boomers osiągają lepsze wyniki w inwestowaniu niż następne pokolenia
Najnowsze badania wskazują, że osoby z wyżu demograficznego są lepszymi inwestorami kryptograficznymi niż następne pokolenia
Baby boomers przeprowadzają znacznie więcej badań zanim zainwestują w kryptowaluty niż ich młodsi koledzy, co stawia ich na silniejszej pozycji.
Baby boomers –pokolenieludzi urodzonych od roku 1943/46/47 do roku 1955/60. Jest to pokolenie wyróżnione ze względu na dużą liczbę urodzeń po II wojnie światowej. Roczniki zaliczane do pokolenia baby boomerssą pierwszym w skali świata pokoleniem, które licznie dożyło starości i sędziwej starości.
Pokolenie Y – (ang. Generation Y), inaczej milenialsi (ang. Millennials) – pokolenie ludzi urodzonych w latach 80. i 90. XX wieku (1980–2000). Nazywane jest również „pokoleniem Milenium”, „następną generacją”, a także „pokoleniem cyfrowym”. Po raz pierwszy nazwa ta pojawiła się w 1993 w tygodniku „Advertising Age”. Datowanie ludzi z pokolenia Y nie jest ścisłe, jednak według większości źródeł, pokolenie Y to osoby urodzone między 1980 a 2000 rokiem, i dzieli się je na młodszych (osoby urodzone między 1990 a 2000 rokiem) i starszych (osoby urodzone między 1980 a 1989 rokiem).
W odróżnieniu od poprzedniej generacji, określanej mianem pokolenia X, „oswoili” nowinki technologiczne i aktywnie korzystają z mediów cyfrowych i technologii cyfrowych i uznawani są za generację zuchwałą, otwartą na nowe wyzwania. Od niedawna młodzi pracownicy z pokolenia X i Y nazywani są często pokoleniem C – od przymiotnika connected (ang. „połączony”), jako osoby stale podpięte do internetu i wykorzystujące codziennie media społecznościowe do komunikacji prywatnej i zawodowej.
Boomerzy lepiej radzą sobie z kryptowalutami w porównaniu z milenialsami. Zgodnie z nowym raportem Bybit i firmy badawczej Toluna, wykorzystują metody badawcze stosowane na tradycyjnych rynkach i stosują je w projektach kryptograficznych.
Według raportu, 34% osób z wyżu demograficznego spędza „kilka dni” na analizie due diligence projektu przed rozpoczęciem inwestycji — o 50% więcej niż w przypadku innych pokoleń. Jeszcze bardziej niepokojące jest to, że:
„64% inwestorów z Ameryki Północnej spędza mniej niż dwie godziny lub wcale na DYOR”.
DYOR – do your own research (zrób własne badanie)
Przeczytaj także : Ostatnie spojrzenie na rok 2022 – najważniejsze momenty
Osoby z wyżu demograficznego częściej koncentrują swoje badania na czynnikach technicznych, takich jak tokenomika, przychody i otoczenie konkurencji. W porównaniu z nimi, młodsze pokolenie bardziej ceni sobie elementy reputacji, takie jak charyzmatyczna osoba pomysłodawcy czy szefa czy „estetyka strony internetowej”.
To pokazuje, że bycie natywnym graczem na aktywach cyfrowych nie jest tak dużą zaletą, jak ludzie myślą. W rzeczywistości wyobrażenie to blednie w porównaniu z niektórymi umiejętnościami jakimi charakteryzuje się Warren Buffet, które starsi inwestorzy doskonalili przez lata.
Być może osoby z wyżu demograficznego częściej przechodzą na emeryturę i dlatego mają więcej wolnego czasu niż młodsze pokolenia. Trudno powiedzieć, ale wydaje się, że najlepszą drogą dla młodych ludzi jest pokora i uczenie się od starszych.
Rynek kryptograficzny ma wiele charakterystycznych właściwości, które odróżniają go od innych rynków kapitałowych. Jednak wciąż posiada wystarczająco dużo cech wspólnych z tradycyjnymi rynkami, które umożliwiają przyzwoite połączenie umiejętności analitycznych. W końcu cena aktywów cyfrowych w dużym stopniu zależy od równowagi podaży i popytu na rynku, podobnie jak na tradycyjnych rynkach.
Zagłębienie się w szczegóły techniczne może zapobiec podejmowaniu złych decyzji, które doprowadziły do dużych strat w 2022 r. Kilka razy czułem się naprawdę dobrze kupując kryptowalutę w oparciu o białą księgę projektu i silną narrację, która go popychała, ale po wykonaniu dalszych badań zrozumiałem, że presja sprzedaży będzie ciążyć na cenach mojej kryptowaluty w nadchodzących latach.
Osoby z wyżu demograficznego, które są przyzwyczajone do analizowania danych firm i obliczania stosunku ceny do zysku oraz stosunku cena/zysk do wzrostu, mogą zastosować te umiejętności do danych z CoinGecko lub CoinMarketCap.
Młodsze pokolenia muszą dowiedzieć się, dlaczego „podaż obiegowa” a „podaż maksymalna” jest ważna i dlaczego wielkość ma kluczowe znaczenie.
Rzeczywiście, projekty kryptograficzne przypominające tradycyjne inwestycje w wartość radziły sobie stosunkowo dobrze na rynku niedźwiedzia. Inwestorzy stali się bardziej świadomi różnicy między protokołami, które emitują kryptowaluty jako metody w celu pozyskiwania funduszy, a tymi, które generują dochód i dzielą się nim z posiadaczami. Tak zwane projekty kryptograficzne „realnego zysku” nie różnią się od spółek wypłacających dywidendy — coś, z czym inwestorzy z baby boomu są dobrze zaznajomieni.
Nie oznacza to ignorowania znaczenia narracji i społeczności we współczesnym inwestowaniu, a zwłaszcza w kryptowalutach. Na przykład zdecentralizowane platformy handlu wieczystego, takie jak GMX, Gains i ApeX Pro, skorzystały na nastrojach sprzyjających decentralizacji po bankructwie FTX.
Badanie tego aspektu wymaga dobrej znajomości mediów społecznościowych, zwłaszcza Twittera, który jest jednym z głównych sposobów dostępu do wybitnych analityków, założycieli i degensów kryptowalut. Inwestorzy korzystają z tych narzędzi, aby wyszukiwać opinie, oceniać, w którym momencie cyklu życia narracja się znajduje i ogólnie oceniać nastroje rynkowe.
Ale Millenialsi i pokolenie Z nie mają tak naprawdę przewagi, jeśli chodzi o wykorzystywanie mediów społecznościowych do oceny trendów, ponieważ nie jest to już żadna nowość i wiedza tajemna. Wszyscy już wiedzą, jak korzystać z mediów społecznościowych. W rzeczywistości młodzi ludzie obracają swoją znajomość mediów społecznościowych w wadę, przeceniając je jako narzędzie badawcze, podczas gdy osoby z wyżu demograficznego częściej trzymają się faktów.
Tradycyjne badania due diligence w zakresie inwestycji nadal odróżniają mężczyzn od chłopców, tak jak to miało miejsce w historii. Dopóki tak będzie, osoby z wyżu demograficznego będą osiągać lepsze wyniki niż młodsze pokolenia, ponieważ przeprowadzają więcej badań i są zwykle bardziej cierpliwi, jeśli chodzi o inwestowanie, co prowadzi do wyższych zwrotów niż w przypadku młodszych pokoleń, które mogą od razu rozpocząć inwestycję, nie do końca rozumiejąc, na czym ona polega.
Jeśli szukasz kogoś godnego zaufania i znającego się na due diligence, nie szukaj dalej niż twoi rodzice lub dziadkowie.
Może Cię zainteresuje :