Crypto Critic: NFT – trend, który jeszcze się nie zaczął

809

Niewymienne tokeny NFT staną się wkrótce kluczowym elementem wszystkich inicjatyw marketingowych i strategii cyfrowych marek. Pomimo szału inwestycyjnego ostatnich miesięcy na NFT, nie pokazały one jeszcze swojego prawdziwego potencjału.

Dobrego złe początki

Na początku ubiegłego lata CNN i The New York Times ostrzegły, że bańka na niewymienialnych tokenach (NFT), napędzana szumem wokół przykuwających wzrok wycen dla sztuki cyfrowej i zainteresowania kolekcjonerów, może już pęknąć. I o ile dzisiaj jesteśmy 6 miesięcy po tych ostrzeżeniach i faktycznie widać ochłodzenie nastrojów na rynku NFT to wcale nie oznacza, że ten trend zamiera.

W świecie start-upów i nowych technologii nie brak sceptyków i opowieści o środkach ostrożności, jeśli chodzi o nowe i pojawiające się technologie. Nie ma co się temu dziwić skoro ponad 90% start-upów prędzej czy później upadnie. Jednakże, wyciągając wnioski z poprzednich baniek ICO, IEO, IDO czy DeFi związanych z rozrywką, licencjonowaniem i technologią blockchain, twierdzę, że pęknięcie tak zwanej bańki NFT może mieć pozytywny wpływ na przyszłość tej branży. Jest ona tak wschodząca, że ​​możemy czuć się jak pierwsi żeglarze płynący na zachód z Europy na początku XVI wieku.

Branża do zbadania

Uwaga publiczna zawsze przenosi się z jednego trendu na drugi, więc naturalnie nieziemski wzrost popularności NFT, który obserwowaliśmy, w końcu zmaleje. Daje nam to w branży niesamowitą okazję do zbadania wielu dróg, które NFT odkryją zarówno dla twórców, właścicieli własności intelektualnej, jak i konsumentów.

Dla marek, które chcą się rozwijać i docierać do nowych odbiorców, NFT stają się prawdziwym kanałem marketingowym. Gdy NFT zyskają większe uznanie w głównym nurcie poza początkowym wzrostem, twórcy będą mogli dotrzeć do coraz większej liczby użytkowników. Platformy takie jak Telegram, Twitch i Discord już zademonstrowały wiele sposobów tworzenia i pielęgnowania bazy fanów. Wyobraź sobie, co solidny rynek NFT doda do tego rozwijającego się ruchu.

Jako cyfrowe certyfikaty autentyczności NFT mogą pełnić funkcję strażników praw własności intelektualnej. Przestrzeń NFT będzie ostatecznie wyglądać jak model wydawnictwa muzycznego, w którym wydawcy muzyczni i autorzy piosenek gromadzą katalogi praw autorskich, które zapewniają stały strumień tantiem w nieskończoność, napędzając długoterminową wycenę. Na horyzoncie jest stworzenie platformy zarządzania, która pozwoli właścicielom IP zarządzać transakcjami NFT.

NFT służą również jako cyfrowe paszporty, całkowicie rewolucjonizując doświadczenia fanów i zmieniając ideę fanklubu dla artystów, marek i właścicieli praw własności intelektualnej. Ponieważ świat w pełni otwiera się po pandemii COVID-19, fani wykorzystają swoje portfolio NFT, aby odblokować zakulisowe oferty, doświadczenia VIP i specjalne spotkania. Biorąc pod uwagę, że aktywa cyfrowe, tak jak dobra materialne, opierają się na ekonomicznych zasadach podaży i popytu, ich niedobór zwiększy ich wartość i wpłynie na wzrost liczby konsumentów i cyfrowych użytkowników, którzy starają się doświadczyć tego cyfrowego fenomenu. Ponadto NFT będą napędzać doświadczenia, zarówno w trybie offline, jak i online.

Posuwamy się naprzód

Przyszłość NFT staje się coraz silniejsza, ponieważ my w branży nadal myślimy przede wszystkim o fanach i konsumentach. Musimy odwrócić uwagę mediów i konsumentów od sześciocyfrowych i siedmiocyfrowych głównych liczb sprzedaży, aby skupić się na tworzeniu prawdziwej wartości poprzez wprowadzenie prawdziwej użyteczności do NFT. Musimy skupić się na tworzeniu inteligentnych, strategicznych kolekcji NFT (w przeciwieństwie do jednorazowych zrzutów), które z czasem zyskują na wartości, ponieważ użyteczność zakupionych NFT staje się coraz bardziej widoczna dla fanów.

Branża szybko ewoluuje od tego, co uważamy za NFT 1.0 — NFT jako cyfrowe przedmioty kolekcjonerskie — do NFT 2.0 — NFT jako narzędzia do opowiadania historii. Projekty takie jak Stoner Cats to wierzchołek góry lodowej, jeśli chodzi o wykorzystanie NFT jako tokenów dostępu do oglądania ekskluzywnych treści wideo. Co mnie jeszcze bardziej ekscytuje, to NFT jako narzędzia do opowiadania historii, w których NFT są zasilane przez głębokie strategie grywalizacji i warstwy społecznościowe i stają się kluczowymi elementami wieloplatformowego, transmedialnego doświadczenia opowiadania historii.

Przypływ popularności i zainteresowania unosi wszystkie projekty NFT. Od ponad roku cała branża doświadcza wzrostów w najważniejszych metrykach liczbowych. Oczywiście, że wiele podmiotów prędzej czy później zniknie z tego rynku, ale zastąpią je nowe i bardziej innowacyjne. Co najważniejsze, firmy NFT muszą pozostać niezmiennie skoncentrowane na fanach i konsumentach, aby uniknąć stania się branżą, która pogrąża się w percepcji nietrafionych decyzji w celach chwytania się gotówki i krótkowzroczności.

NFT staną się trwałym paszportem fanów i bramą do odblokowywania unikalnych doświadczeń — zarówno online, jak i offline. Nastąpi to, gdy kolekcje NFT staną się mądrzejsze, bardziej strategiczne, bardziej zgrywalizowane i dostarczą znaczącej użyteczności, która podtrzymuje długoterminowe zaangażowanie fanów.

Wraz z dojrzewaniem branży ludzie będą coraz bardziej wyrafinowani w sposobie myślenia o NFT i najwyższej wartości, jaką NFT zapewniają zarówno fanom, jak i właścicielom praw własności intelektualnej. Narzędzie będzie stawało się coraz ważniejsze, ponieważ fani i konsumenci będą starali się lepiej zrozumieć czynnik wartości stojący za NFT. Co z tego, że posiadam ten NFT. . .co może dla mnie zrobić? Jakie korzyści wnosi do mojego życia? Jaką wartość zyskuję posiadając ten NFT i jak długo ta wartość będzie trwać? Czy jako producent dzieł intelektualnych jestem wspierany przez ten trend? Czy sam powinien wspierać NFT?

Branża będzie nadal robić duże postępy, ponieważ kluczowi innowatorzy w ekosystemie skupią się na społeczności, mechanice systemu i narracji, aby zapewnić prawdziwą wartość i użyteczność z NFT, które wprowadzamy na rynek.

Finansowy Krytyk

Komentarze