Crypto Critic: Najcenniejsze aktywo XXI w. będzie zarządzane na blockchainie

3 043

Dane to najcenniejsze aktywo XXI wieku. A najlepszymi narzędziami do ich obsługi jest sztuczna inteligencja oraz blockchain.

Cenne jak złoto

W naszym cyfrowym świecie dane stały się teraz równie cenne jak złoto czy ropa. Aby odnieść sukces, firmy muszą dostosować się do obsługi swoich danych podobnie jak obsługują dziś towaru czy usługi, handlując i czerpiąc z nich zysk. Dane są szczególnie cenne, jeśli chodzi o sztuczną inteligencję i algorytmy uczenia maszynowego ze względu na ich zdolność do dostarczania wartości, która umożliwia sztucznej inteligencji kontynuowanie procesu rozwoju i nauki, a co za tym idzie dalszego doskonalenia się w zadaniach do których została stworzona.

Bezcenna infrastruktura

Aby rynek odniósł sukces, konieczne jest uwzględnienie skalowalności, jakości i ceny zarządzania danymi. W tym miejscu pojawia się technologia blockchain, która będzie w stanie zapewnić rynkom niskie koszty infrastruktury. Dane są cenne, a łańcuchy bloków są w stanie zapewnić infrastrukturę, która pozwala na ekonomiczne transakcje, jednocześnie promując prywatność, która stała się jednym z najważniejszych aspektów sprzedaży i wykorzystywania danych.

Jeżeli chcesz odnieść sukces to musisz mieć pewność, że dane Twoich klientów są bezpieczne i nigdy nie ujrzą światła dziennego. Na szczęście, konsumenci z każdym rokiem są coraz bardziej wyczuleni na bezpieczeństwo swoich najwrażliwszych informacji i coraz mocniej domagają się wysokich standardów bezpieczeństwa od podmiotów operujących na danym rynku.

Tech giganci muszą się zmienić

Branża technologiczna świata cyfrowego rozwija się już od dziesięcioleci. Pomimo kilku dekad doświadczenia, nie może spocząć na laurach i musi spoglądać na coraz to nowsze wynalazki i idee, które będą rewolucjonizować świat.

We wrześniu ubiegłego roku Snowflake stał się największą dotychczasową ofertą publiczną oprogramowania, podczas gdy Salesforce, istniejący znacznie dłużej, jest dostępny publicznie od 2004 r. Pomimo tego, że Salesforce istnieje od dziesięcioleci i ma ogromny bagaż doświadczenia biznesowego, to jego wejście w blockchain było prawie oczywiste – firma musi dostosować się do postępu technologicznego, aby utrzymać swoje miejsce na szczycie. Salesforce wykorzystuje obecnie blockchain jako platformę o niskim stopniu zaawansowania, która umożliwia organizacjom udostępnianie zweryfikowanych, rozproszonych zestawów danych w zaufanej sieci partnerów i stron trzecich. Przyjmując technologię blockchain, Salesforce i Snowflake umożliwiają firmom tworzenie sieci blockchain, przepływ kapitału i aplikacji, które zapewniają nowe doświadczenia klientom.

Rozwój albo bankructwo

Technologia zawsze ewoluuje i posuwa się naprzód, nigdy wstecz, więc firmy te będą musiały nadal być świadome trendów i innowacji w ekosystemie blockchain, aby pozostać konkurencyjnymi. Wiele obecnych systemów biznesowych potrzebuje przedefiniowania, z racji nadchodzącej rewolucji blockchain. Jest to ważne, aby zrozumieć ten fenomen, ponieważ świat wytwarza więcej danych niż kiedykolwiek wcześniej z powodu rozwoju Internet of things, sztucznej inteligencji i cyfryzacji życia codziennego.

Dane gromadzone za pośrednictwem naszych smartfonów, laptopów i zegarków są naturalnie bardziej złożone i szczegółowe niż kiedykolwiek wcześniej, co pomoże firmom podejmować bardziej świadome decyzje oraz zwiększyć wydajność ich produktów i rentowność ich inwestycji. W przyszłości technologia będzie się jeszcze szybciej rozwijać co wymusi na firmach jeszcze szybszą adaptacje nowych rozwiązań.

Lekarstwo na dane

Aby dalej rozwijać technologię bezpieczeństwa danych poprzez blockchain i sztuczną inteligencję, istnieją firmy, które oferują platformy do autonomicznego zarządzania i analizy, aby ułatwić podejmowanie decyzji przez inne podmioty. Platformy te są w stanie pracować autonomicznie w imieniu klienta i przeprowadzać transakcje gospodarcze, aby ułatwić podejmowanie decyzji. Klienci nie tylko kupują i wymieniają zestawy wartości, ale mogą również wykorzystywać te zestawy danych do trenowania własnej sztucznej inteligencji.

Te modele prognozowania sztucznej inteligencji są w stanie gromadzić istotne i zanonimizowane dane. Kiedy firma kupuje i uzyskuje dane, jest w stanie efektywnie rozwijać swój model, który następnie może wykorzystać do tworzenia dokładniejszych prognoz. Technikę tę można wykorzystać w każdej branży, zapewniając ogromną wartość, która w innym przypadku nie byłaby możliwa bez sztucznej inteligencji.

Zarobić na danych

Chociaż monetyzacja danych istnieje już od dłuższego czasu i jest na dobrej drodze do dalszego wprowadzania innowacji i generowania realnych zysków, cierpiała również na słabą interoperacyjność, problemy z wycenami i obawy o prywatność przy braku kontroli nad własnością. Odpowiedzią na te przeszkody jest po prostu powszechne przyjęcie technologii blockchain.

Łącząc blockchain i sztuczną inteligencję, możliwość budowania modeli AI na podstawie danych bez narażania prywatności byłaby dostępna nie tylko dla organizacji i firm, ale także dla osób fizycznych. Według MarketsandMarkets, oczekuje się, że rynek monetyzacji danych konsumenckich wzrośnie do ponad 6 miliardów dolarów do 2025 roku. Ten szybko rozwijający się rynek dotyka niezliczonych branż i odgrywa ogromną rolę we wzroście i przyszłości technologii.

Przyszłość

Wykorzystanie mocy blockchainu do odblokowania wartości danych w zdecentralizowanym środowisku zmieni wiele branż. Nie tylko wzrośnie poziom bezpieczeństwa, ale także wzrośnie zadowolenie klientów. Chociaż dane są teraz równie cenne jak złoto czy ropa, prywatność jest również nowym cennym towarem cyfrowym, co oznacza, że ​​przyszłość naszego świata może już nie być namacalna.

Na szczęście posiadając swoje klucze prywatne, dalej będziemy mieć dostęp do naszych najskrytszych sekretów.

Finansowy Krytyk

Komentarze