Crypto Critic: Metaverse i luksusowe marki, czyli małżeństwo idealne.

773

Dzięki Metaverse, luksusowe NFT od marek premium mogą gwałtownie zyskać na wartości i wycenie, osiągając potencjalnie waluację na poziomie 56 miliardów dolarów do 2030 roku.

Luksusowe NFT

Rynek niewymiennych tokenów (NFT) jest obecnie rozgrzany, a przyszłość przewiduje, że będzie tylko coraz bardziej popularny. Utworzenie Metaverse otwiera drogę dla luksusowych marek NFT, które do 2030 r. osiągną wycenę 56 miliardów dolarów. Ponieważ emisja NFT nadal tworzy nowe formy konsumpcji mody, coraz więcej marek premium wskakuje do tego szybko pędzącego pociągu, inwestując w swoje nowe firmy zajmujące się kolekcjonerstwem cyfrowym. Ponieważ coraz więcej aspektów życia ludzi przenosi się do Internetu, zapotrzebowanie na cyfrową modę i towary znacznie wzrośnie w nadchodzących latach.

Metaverse – wirtualne przestrzenie, w których ludzie mogą wchodzić w interakcje ze sobą oraz z cyfrowymi przedmiotami za pośrednictwem spersonalizowanych awatarów, to przełomowa koncepcja, która jest obecnie opracowywana i budowana. Jednak przed nami jeszcze długa droga. Jednak w tym krótkim czasie dostępne dla nas przestrzenie stwarzają szansę dla luksusowych marek i ich możliwości czerpania korzyści z cyfrowych przedmiotów kolekcjonerskich i rozwoju tak zwanych „gier społecznościowych”.

Początek internetu, czyli Web 1.0, umożliwił ludziom łączenie się z informacjami. Web 2.0 był iteracją mediów społecznościowych i zasadniczo ułatwił nową falę ludzi łączących się z innymi. A teraz Web 3.0 ma stać się zupełnie nową rzeczywistością wirtualną, lepiej znaną jako Metaverse. W tym nowym cyfrowym świecie ludzie będą szukać czegoś więcej niż informacji i połączeń między sobą — doświadczą prawdziwego zanurzenia w wirtualnej rzeczywistości.

Moda NFT

Jako wciągające doświadczenie osobiste awatary, z których korzystają użytkownicy, będą nosić ubrania i wykorzystywać przedmioty jako przejawy indywidualizacji i osobistej ekspresji, podobnie jak w świecie fizycznym — otwiera to naprawdę ekscytującą szansę dla marek premium. Doświadczeni stratedzy jako przykład podali globalną platformę Roblox. W ramach tego systemu gier i tworzenia, jeden na pięciu graczy codziennie zmienia swój awatar, podobnie jak osoba budząca się i ubierająca się każdego ranka. Inne platformy, takie jak Fortnite, już teraz dostarczają wglądu w to, jak mogą wyglądać centra handlowe Metaverse, ustanawiając zasady dla handlu detalicznego i wirtualnych centrów handlowych.

Gucci

W maju 2021 r. platforma Roblox gościła wirtualną wystawę luksusowej marki modowej Gucci. Gracze na Robloxie mogli kupić cyfrowe modele prawdziwych produktów Gucci za niewielką kwotę waluty w grze. Gdy na wystawie skończyły się zasoby cyfrowe do sprzedaży, gracze zaczęli wystawiać markowe przedmioty NFT na aukcje, zwiększając ich cenę dziesięciokrotnie. Jeden z przedmiotów, wirtualna wersja bardzo pożądanej torebki Dionizosa, została sprzedana na aukcji za 4100 dolarów, czyli o 700 dolarów więcej niż cena detaliczna prawdziwej wersji.

Balenciaga

Następnie, we wrześniu 2021 r., francuska marka premium Balenciaga uruchomiła cyfrową linię odzieży modowej Fortnite, którą można było kupić za walutę w grze za około 8 USD. Eksperci od krypto-gier przewidują, że segment gier społecznościowych, jakim są inwestycje w aktywa cyfrowe, może zwiększyć rynek dóbr luksusowych o około 10–20 milionów dolarów każdego roku.

Karl Lagerfeld

Wrzesień 2021 roku był kolejnym ekscytującym przedsięwzięciem dla luksusowych NFT, kiedy światowej sławy projektant Karl Lagerfeld wypuścił łącznie 777 NFT na THE DEMATERIALIZED, cyfrowym rynku mody, który miał być sprzedawany po 77 euro (około 87 dolarów) za sztukę. Z niecierpliwym oczekiwaniem graczy, produkty Lagerfelda wyprzedały się w ciągu kilku sekund, rozpalając ciekawość nowej ścieżki dla rynku dóbr luksusowych. Niezależnie od tego, czy sprzedaż ta była spowodowana szumem wokół czegoś nowego i innowacyjnego, czy też ludzie naprawdę zaczęli dostrzegać, jak potężna własność cyfrowa może stwarzać możliwości — tak czy inaczej, wyniki tej udanej premiery przekroczyły wszelkie oczekiwania.

Rewolucja

Ponieważ nasz fizyczny świat nadal utrzymuje kapitał na luksusowych markach modowych ze względu na ich zależność od fizyczności odzieży w celu łączenia się z klientami, sukcesy Karla Lagerfelda, Gucci i Balenciagi są tylko przykładami tego, co może nas czekać gdy połączymy świat cyfrowy z modą. Marki, które są mniej przyzwyczajone do sprzedaży towarów cyfrowych, będą miały inny stosunek do NFT i transformacji swojej branży, ponieważ wiele ich cech opiera się na materiałach fizycznych.

Konsumenci, którzy uważnie obserwują ewolucję NFT i przejście na zasoby cyfrowe, mogą pytać, o co to całe zamieszanie, dlaczego wszyscy tak się spieszą, aby zarobić na tym rynku i jak branża modowa może znaleźć swoje miejsce w tym cyfrowym krajobrazie. Metaverse stara się rozwiązać ten problem i już widzimy innowacyjne sposoby, jak to wszystko może się ułożyć.

Przekonać klienta

Podczas gdy marki luksusowe zrobiły pierwsze wrażenie, stratedzy wierzą, że po spełnionym wyłonieniu się Metaverse najwięcej zyskają marki, które wpisują się w kategorię „miękkiego luksusu” (do której zalicza się gotowa odzież, galanteria skórzana, obuwie itp.). Czeka je szczęśliwa i dochodowa pozycja na rynku. Z kolei sektor „twardego luksusu”, taki jak zegarki i biżuteria premium, może mieć znacznie trudniejsze osiągnięcie tego samego poziomu sukcesu, co w świecie fizycznym.

Metaverse może również pomóc markom w poszerzeniu ich odbiorców. Obecna grupa demograficzna graczy Roblox składa się głównie z nastolatków, podczas gdy 70% sprzedaży w branży modowej stanowią kobiety. Ale w ramach Metaverse luksusowe marki będą miały okazję przyciągnąć klientów z zupełnie nowej grupy wiekowej, z którą zwykle nie łączą się jako konsumenci, co jeszcze bardziej zwiększy atrakcyjność jeszcze bardziej wciągającego i ucieleśnionego Internetu.

Ponieważ Metaverse opiera się na zdecentralizowanej przestrzeni wirtualnej, wielu kreatywnych ludzi będzie miało wiele możliwości odniesienia sukcesu w tych meta-wszechświatach, a luksus z pewnością znajdzie swój dom. Jednak przedstawiciel marki luksusowej musi wziąć pod uwagę możliwość, że można go prześcignąć w swojej branży i rzemiośle, tworząc pożądane towary i sztukę. Ponieważ zasady i krajobraz gospodarczy nie zostały jeszcze w pełni ukształtowane w tej ekscytującej nowej cyfrowej granicy, a każdy ma niepowtarzalną szansę na odniesienie sukcesu.

Przygotujmy się

Najwyraźniej Metaverse jest tutaj, aby pozostać z nami na wieki. Chociaż wciąż się rozwija i ewoluuje, istnieją codzienne części naszego życia, które są już splecione z cyfrowym wszechświatem. Pomimo strachu przed nieznanym, że taki nowy świat może się wyczarować, prawdziwy świat kryje w sobie wiele niebezpieczeństw i niepewności, które trzeba przezwyciężyć, to nowe cyfrowe królestwo może otworzyć możliwości, które pozwolą wielu ludziom odetchnąć z ulgą kiedy zdają sobie sprawę, że wirtualny świat nigdzie się nie wybiera, a my z każdym dniem coraz bardziej stajemy się jego częścią.

Finansowy Krytyk

Komentarze