UEFA otwiera się na kryptowaluty. Co to oznacza dla fanów piłki nożnej?

Unia Europejskich Związków Piłkarskich (UEFA) poszukuje nowych sponsorów z branży kryptowalutowej na cykl Ligi Mistrzów w latach 2024-2027.

Przetarg, który został ogłoszony 13 marca, daje potencjalnym kandydatom czas do 20 marca na złożenie swoich propozycji za pośrednictwem poczty elektronicznej.

UEFA zależy na promocji

Działanie to jest częścią ogólnej strategii handlowej UEFA, zainicjowanej w maju 2022 r. we współpracy z agencją Team Marketing, w celu odnowienia i rozszerzenia listy sponsorów, na której już dziś znajdują się m.in takie marki jak Sony PlayStation, Mastercard czy Turkish Airlines.

Warto przypomnieć, że w lutym 2023 r. UEFA ogłosiła już przetarg skierowany do sektora finansowego, w tym rynku kryptowalut, na pakiety sponsorskie trzech głównych rozgrywek (Ligi Mistrzów, Ligi Europy i Ligi Konferencji Europejskiej). W tym czasie nie wybrano jednak żadnego podmiotu kojarzonego z rynkiem krypto. Co więcej, w 2022 r. platforma Crypto.com wycofała się w ostatniej chwili z umowy sponsorskiej na pięć lat, która była wówczas warta 500 mln euro.

Wiele osób uważa, że czynności podejmowane przez UEFA mogą utorować drogę do szerszego przyjęcia aktywów cyfrowych w sporcie zawodowym. Piłka nożna, najpopularniejszy sport na świecie, wysłałaby w ten sposób silny sygnał na rzecz demokratyzacji kryptowalut.

Zobacz też: Oczy wszystkich są zwrócone w stronę DOGE. Elon Musk zwiastuje jego wzrost

Piłka nożna kocha kryptowaluty

Co prawda konwergencja między światem sportu i kryptowalut nie jest zjawiskiem nowym, ale w ostatnich latach znacznie przyspieszyła. Branża sportowa, warta prawie 400 miliardów dolarów, stanowi bowiem ogromną dźwignię wzrostu i uznania dla podmiotów w kryptosferze. Przykładem może być Crypto.com, które wydało 700 milionów dolarów na zmianę nazwy słynnego Staples Center w Los Angeles czy Bitget sponsorujące Leo Messiego. Ponadto, poza lukratywnymi umowami sponsorskimi, technologia blockchain ma wiele do zaoferowania sportowi w zakresie gadżetów kibiców, sprzedaży biletów, praw do transmisji telewizyjnych czy cyfrowych kolekcji. Dobrym przykładem są tu „tokeny kibica”, które dają możliwość interakcji z ulubionymi klubami i zawodnikami przy jednoczesnym dostępie do ekskluzywnych materiałów.

Może Cię zainteresować:

Kryptowaluty bezpiecznie kupisz lub sprzedasz w sieci kantorów i bitomatów FlyingAtom
Komentarze