Sportowcy, widzą potencjał w blockchainie
W ostatnich latach wzrosła obecność znanych postaci w świecie kryptowalut. Są to głównie sportowcy. Promują NFT, kryptowaluty, blockchain lub Web3. Za czym opowiadają się najbardziej znane osoby ze świata sportu?
Sportowcy widzą rosnącą popularność kryptowalut
Przez szybki wzrost popularności kryptowalut, niektórzy z najbardziej znanych sportowców wykazali zainteresowanie odkrywaniem tej nowej formy inwestycji. W kilku przypadkach, postanowili zainwestować lub stworzyć własne NFT, aby zwiększyć ich popularność wśród milionów fanów.
Początkowo kryptowaluty były tematem rzadko poruszanym i niemal wyłącznym dla ich głównych twórców lub tych, którzy mieli wiedzę na ten temat. Gorączka na te cyfrowe aktywa wybuchła w 2017 roku, powodując, że wiele gwiazd ze świata sportu zapragnęła dołączyć do rosnącego trendu. Choć można by pomyśleć, że świat kryptowalut i sport nie mają ze sobą nic wspólnego, prawda jest taka, że granica między nimi jest coraz cieńsza.
Messi dostaje część wynagrodzenia w kryptowalutach
W sierpniu 2021 roku ujawniono, że pakiet finansowy przewidziany umową między Messim a Paris Saint-Germain obejmował część płatności w kryptowalutach, za pośrednictwem tokenów fanów $PSG.
Francuski klub zaproponował mu podpisanie kontraktu na dwa sezony i pensję netto w wysokości 35 milionów euro na kampanię z dodatkowymi premiami. Dodatkowo Messi może liczyć na premię za podpisanie kontraktu w wysokości mniej więcej 25 milionów euro. To obejmowało możliwość dopłaty kryptowalutami z tokenów fanów.
To nie jedyny związek Messiego z kryptowalutami. W grudniu 2022 roku NFT Sorare trafił na pierwsze strony gazet po tym, jak gwiazda piłki nożnej dołączyła do jej drużyny. Kapitan reprezentacji Argentyny występuje jako inwestor i ambasador marki.
Serena Williams stawia na Bitcoina i NFT
W 2019 roku Serena Williams ogłosiła, że dokonała inwestycji w Coinbase. Znana tenisistka powiedziała, że inwestowała swoje pieniądze w niektóre projekty.
W 2021 roku Williams przeprowadziła kilka operacji związanych ze światem kryptowalut. W marcu brała udział wraz ze swoim mężem, Alexisem Ohanianem, w rundzie inwestycyjnej o wartości 5 milionów dolarów w Lolli, firmie e-commerce, która zwraca swoim klientom BTC podczas dokonywania zakupów. W tym samym roku zainwestowała w firmę Bitski zajmującą się rynkiem NFT.
W kwietniu 2022 roku Williams powiedziała na eMerge Americas, że zawsze kochała przedsiębiorczość i uwielbia inwestować, więc jest optymistką co do swojego zainteresowania tym sektorem.
LeBron i rewolucja blockchain
Znany gracz NBA zrobił furorę w świecie kryptowalut, kiedy podpisał umowę partnerską z jedną z największych giełd, Crypto.com.
LeBron wyjaśnił w oświadczeniu, że widzi dużą szansę w blockchainie, ponieważ uważa, że rewolucjonizuje ona różne dziedziny życia. Sportowiec ma nadzieję, że jego związek z giełdą zapewni narzędzia i zasoby edukacyjne dla wszystkich zainteresowanych blockchainem.
Cristiano Ronaldo i jego NFT
W 2022 roku słynny piłkarz Cristiano Ronaldo podpisał kontrakt z globalną giełdą, Binance. Firma zapewniła, że jest wyłącznym aliansem z gwiazdą futbolu i byłym zawodnikiem Manchesteru United, z którym planuje zaprezentować na rynku serię NFT dedykowanych fanom piłki nożnej.
Projekt ma na celu stworzenie NFT, które będą dostępne wyłącznie dla Binance. Ta kolekcja może zostać zakupiona przez użytkowników w wybranej grupie krajów za pośrednictwem usługi Binance Pay.
Shaquille O’Neal w metaverse
Czterokrotny mistrz NBA jest właścicielem NFT z kolekcji spin-off Mutant Ape Yacht Club. Uruchomił także własne NFT za pomocą platformy Ethernity Chain. Dodatkowo przez pewien czas używał Creature World NFT jako swojego awatara na Twitterze.
Pod koniec 2022 roku był gospodarzem wydarzenia Meta dla metaverse. W tej przestrzeni sportowiec przedstawił się jako DJ Diesel, a towarzyszyli mu znakomici artyści tacy jak Cardi B, Ludacris czy Lil Yachty.
Sportowcy i ich kluby rozwiną działalność opartą na blockchainie
Jak widać na powyższych przykładach, sportowcy dostrzegają duży potencjał w blockchainie. Z czasem, grono wpierających tą branżę ludzi sportu może się powiększać. Już teraz wiele klubów piłkarskich czy koszykarskich tworzy rozwiązania bazujące na tej technologii.