Nie jest dobrze – Solana zamyka sklepy w Nowym Jorku i Miami 7 miesięcy po otwarciu
Nie jest dobrze – Solana zamyka sklepy w Nowym Jorku i Miami 7 miesięcy po otwarciu
Rynek kryptograficzny się rozwija ale nie tak szybko by zainteresować ulicę.
Norby – założyciel Solany powiedział, że „eksperyment” był częścią planu wprowadzenia większej liczby klientów do Solany, ale sklepy nie przyciągnęły tylu użytkowników, ilu początkowo mieli nadzieję.
Solana Spaces zamknie swoje dwa tematycznie zorientowane na społeczność sklepy detaliczne w Nowym Jorku i Miami pod koniec miesiąca.
Sklepy stacjonarne nie przyciągnęły tak wielu użytkowników, jak początkowo przewidywano.
Solana Spaces opublikowała wiadomość na Twitterze 21 lutego, dzieląc się notatką od założyciela Vibhu Norby’ego wyjaśniającą przyczyny zamknięcia sklepów.
Norby – który założył Solana Spaces na początku 2022 roku – wyjaśnił, że firma osiągnęła „punkt zwrotny” ze sklepami, co skłoniło je do przeniesienia koncentracji inwestycyjnej na „DRiP”, nową platformę zrzutów graficznych tokenów firmy.
„Podczas gdy nasze sklepy przyjmują od 500 do 1000 osób tygodniowo, DRiP przyjmuje taką samą ilość KAŻDEGO DNIA”, powiedział Norby, wyjaśniając decyzję o zmianie ukierunkowania na inwestycje.
Przeczytaj także : Były główny inżynier FTX, Nishad Singh idzie na ugodę z wymiarem sprawiedliwości
Norby powiedział, że decyzja o zamknięciu sklepów – zlokalizowanych w dzielnicy Hudson Yards na Manhattanie i w dzielnicy Wynwood w Miami – została podjęta „kilka tygodni temu”.
Ambitna inicjatywa była stosunkowo krótkotrwała, a dwa sklepy zostały oficjalnie otwarte dopiero pod koniec lipca i sierpnia odpowiednio w Nowym Jorku i Miami.
Norby powiedział, że „eksperyment” był częścią szerszego planu wprowadzenia większej liczby osób do ekosystemu Solana i Web3:
„Naszą misją od pierwszego dnia było eksperymentowanie z nowymi i przełomowymi modelami, aby przyciągnąć ludzi do Web3 i służyć społeczności w imieniu Fundacji Solana”.
„Jak często powtarzałem ludziom, niezależnie od tego, jak wspaniałe były sklepy, gdybyśmy znaleźli bardziej skuteczny sposób na przyciągnięcie ludzi do Solany, skupilibyśmy na tym nasze wysiłki” – dodał.
Ale jak się później przekonał, dzięki DRiP wysiłki firmy mogą przynieść lepsze rezultaty w sferze cyfrowej.
Sklepy o tematyce Solana oferowały klientom możliwość uczestniczenia we wszystkich rzeczach, od osobistych samouczków dotyczących wdrażania portfela, zdobywania nagród, zakupów towarów i uczestniczenia w wydarzeniach.
Kiedy pod koniec lipca Solana Spaces otworzyła swój pierwszy sklep w Nowym Jorku, Norby miał nadzieję, że sklep przyciągnie do Solany ponad 100 000 osób miesięcznie.
Jednak Norby stwierdził w swoim liście, że tylko 75 000 osób zdołało wejść do sklepu w ciągu jego siedmiomiesięcznej kadencji.
Startup był sponsorowany przez Fundację Solana, dostawcę portfeli Phantom z siedzibą w Solanie oraz natywną giełdę kryptograficzną Orca i chociaż nie wyszło, wydawało się, że zdobyło wielu fanów.
Kilku rodzimych graczy z branży Solana, takich jak twórca gier wideo Star Atlas i Aurory, podziękowało firmie Solana Spaces za jej wkład w ekosystem.
Zamknięcie sklepów następuje, gdy przedłużająca się krypto zima powoduje, że wiele wiodących w branży firm zwolniło pracowników i zamknęło biura na całym świecie.
Może Cię zainteresuje :