Microsoft kupuje Activision Blizzard za 69 miliardów dolarów

955

Po ogłoszeniu przejęcia Activision Blizzard, dyrektor generalny i prezes Microsoft Satya Nadella stwierdził, że sektor gamingowy „odgrywa kluczową rolę w rozwoju platform metaverse”.

Firma Microsoft przejmuje giganta gier Activision Blizzard Inc. za 69 miliardów dolarów w ramach ruchu na rzecz zwiększenia swoich planów w zakresie obecności w przestrzeni gier i Metaverse.

Activision Blizzard jest domem dla długiej listy kultowych serii gier, takich jak Call of Duty, Diablo, Overwatch, Candy Crush, World of Warcraft czy Tony Hawk’s Pro-Skater. Po zawarciu umowy, jego gry mają zostać dodane do usługi Game Pass Microsoft Xbox, która liczy sobie obecnie 25 milionów subskrybentów.

Zgodnie z treścią ogłoszenia Microsoft z 18 stycznia, firma przejmie Activision Blizzard za 95,00 USD za akcję, przy łącznej wycenie 68,7 mld USD. Umowa ma zostać sfinalizowana w roku podatkowym 2023, dzięki czemu Microsoft stanie się trzecią co do wielkości firmą gamingową pod względem przychodów za Tencent i Sony.

Microsoft szykuje własny metaverse?

Microsoft zaznaczył, że przejęcie będzie wspierać rozwój jego usług w zakresie gier mobilnych, PC, konsolowych i chmurowych. Podkreślono również, że „dostarczy elementy składowe dla Metaverse”. Dyrektor generalny i prezes Microsoft Satya Nadella powiedział:

„Gry są dziś najbardziej dynamiczną i ekscytującą kategorią rozrywki na wszystkich platformach i będą odgrywać kluczową rolę w rozwoju platform Metaverse.”

Aktualny dyrektor generalny Activision Blizzard Bobby Kotick zachowa stanowisko do czasu ostatecznego przypieczętowania transakcji. Zaraz po tym stery zostaną przekazane dyrektorowi generalnemu Microsoft Gaming, Philowi ​​Spencerowi.

Spencer podkreślił, że firma pracuje nad udostępnieniem gier w chmurze na jak największej liczbie urządzeń. Nie wspomniał jednak o Metaverse ani NFT – sektorach, wokół których obserwujemy aktualnie bardzo dużo szumu:

„Fantastyczne produkty spod szyldu Activision Blizzard przyspieszą również nasze plany dotyczące Cloud Gaming, umożliwiając większej liczbie osób z większej liczby miejsc na całym świecie uczestnictwo w społeczności Xbox za pomocą telefonów, tabletów, laptopów i innych urządzeń, które już posiadasz” – napisał Spencer.

Może Cię zainteresować:

Komentarze