Google ponownie zezwala na reklamy giełd i portfeli kryptowalut

3 328

Zgodnie z nową polityką Google, która weszła w życie 3 sierpnia, firmy oferujące usługi giełdowe i portfele kryptowalut znowu mogą reklamować swoje produkty.

Reklamy giełd i portfeli kryptowalut znowu na Google

Google ponownie wyświetla reklamy tych podmiotów po tym, jak w życie weszły wczoraj zaktualizowane zasady dotyczące produktów i usług finansowych.

Międzynarodowy gigant zakazał reklam związanych z kryptowalutami i ICO w czerwcu 2018 r. Zaktualizowana polityka pozwala regulowanym podmiotom z branży krypto ponownie reklamować swoje usługi. Nie dotyczy to jednak ICO.

Zmiana zasad Google dotyczących reklam kryptowalutowych została po raz pierwszy przedstawiona w czerwcu i stanowi, że „reklamodawcy oferujący giełdy i portfele kryptowalut” skierowane do konsumentów w USA mogą reklamować swoje usługi i produkty, jeśli spełniają określone wymagania.

Ten ruch zapewni dodatkową sprzedaż firmie macierzystej Google, Alphabet, chociaż reklamy krypto będą prawdopodobnie tylko kroplą w morzu 147 miliardów dolarów przychodów firmy z reklam.

Surowe wymagania Google mają na celu wyeliminowanie podejrzanych reklam i rażących oszustw. Reklamodawcy muszą być zarejestrowani w sieci Financial Crimes Enforcement Network (FinCEN) jako „firma świadcząca usługi pieniężne i w co najmniej jednym stanie jako podmiot przekazujący pieniądze lub w federalnej lub stanowej jednostce bankowej”.

„NIE” dla ICO

Google nie zezwoli na reklamy ICO, protokołów handlowych DeFi ani na promowanie kupowania, sprzedawania lub handlu kryptowalutami. Zakazane są również rekomendacje kryptowalut przez celebrytów, co może częściowo pomóc w rozwiązywaniu problemów związanych z fałszywymi rekomendacjami.

Zaktualizowane zasady Google zabraniają również reklamom kryptowalutowym linkowania do witryn, które udostępniają „sygnały handlu kryptowalutami, porady inwestycyjne, agregatory lub witryny stowarzyszone zawierające powiązane treści lub recenzje brokerów”.

W zeszłym miesiącu TikTok ogłosił, że treści promocyjne oparte na kryptowalutach zostały zakazane w ramach ruchu mającego na celu powstrzymanie reklamowania wszystkich usług i produktów finansowych na platformie.

Redditorzy na subreddicie r/Bitcoin dostrzegli wiadomość, że Bitcoin może być ponownie promowany za pośrednictwem Google jako „byczy” znak dla kryptowaluty, chociaż użytkownik „Brief-Music-5825” stwierdził, że Google powinno również „zakazać fałszywych wiadomości o kryptowalutach. Ilość fake newsów tworzących FUD jest niewiarygodna.”

Z archiwum Bithub:

Komentarze