Panika i złość użytkowników Coinbase po omyłkowym wysłaniu powiadomienia o zresetowaniu 2FA

2 562

Giełda Coinbase wysłała wiadomość e-mail do 125 000 użytkowników, powiadamiając ich o tym, że ich ustawienia uwierzytelniania dwuskładnikowego zostały zmienione. Rzecz w tym, że mail poszedł przez pomyłkę.

Pomyłka, która kosztowała dużo nerwów

Klienci wiodącej amerykańskiej giełdy kryptowalutowej Coinbase spędzili weekend w panice po tym, jak giełda omyłkowo wysłała do nich wiadomości e-mail z informacją o tym, że ich ustawienia uwierzytelniania dwuskładnikowego (2FA) zostały zmienione.

27 sierpnia Coinbase przypadkowo wysłała wiadomość e-mail do 125 000 swoich klientów, co spowodowało ich obawę przed utratą środków i nie pozostawiło na giełdzie przysłowiowej „suchej nitki” w komentarzach.

29 sierpnia Coinbase przeprosiła za incydent na Twitterze, stwierdzając:

„Jesteśmy skoncentrowani na budowaniu zaufania i bezpieczeństwa w społeczności kryptowalutowej, aby otwarty system finansowy, którego wszyscy pragniemy, stał się rzeczywistością. Zdajemy sobie sprawę, że takie problemy mogą zaszkodzić temu zaufaniu”.

coinbase 2fa 1
źródło: link

Pomimo przeprosin Coinbase, wielu jej użytkowników poinformowało o podjęciu konkretnych działań w odpowiedzi na wiadomość e-mail. Obawiali się oni, że ich konta zostały zaatakowane przez hakerów, w efekcie czego zabezpieczenia zostały złamane a środki upłynnione na rynku.

Komentarze w mediach społecznościowych giełdy sugerują również, że wielu klientów nie było w stanie uzyskać dostępu do aplikacji Coinbase przez kilka dni po incydencie.

coinbase 2fa
źródło: link

Kontrowersje wokół zachowania supportu Coinbase | 100 USD w BTC dla poszkodowanych

„Będziemy nadal pracować, aby odzyskać zaufanie każdego z naszych klientów, których dotyczyły te powiadomienia” – dodał Coinbase.

Firma ogłosiła również, że przekaże bitcoiny o wartości 100 USD niektórym użytkownikom, których dotknęły skutki incydentu.

Giełda opublikowała swoje przeprosiny na subreddicie r/Coinbase 30 sierpnia, w związku z mieszanymi reakcjami klientów.

Redditor „CoCraic_PNW” stwierdził, że nie otrzymał jeszcze obiecanych 100 USD, mimo że otrzymał wiadomość o 2FA zarówno na Coinbase, jak i Coinbase pro. Zapowiedział, że tak czy inaczej zamierza przenieść swoje aktywa na inną giełdę.

„Leagance” pochwalił natomiast firmę za niezwłoczne oferowanie odszkodowania za swój błąd:

„Właśnie dostałem moje 100 dolarów. Dzięki Coinbase. Niezależnie od sytuacji miło było wiedzieć, jak szybko i łatwo udało mi się zablokować moje konto, jeśli nastąpiła jakaś zmiana 2FA.”

Incydent miał miejsce zaledwie kilka dni po ogłoszeniu, że ich konta tysięcy klientów Coinbase zostały zhakowane i opróżnione ze środków.

Według historii opublikowanej 24 sierpnia przez CNBC użytkownicy Coinbase mieli twierdzić, że support Coinbase nie odpowiedział na prośby o pomoc w związku z rzekomym incydentem.

„Wywiady z klientami Coinbase w całym kraju i przegląd tysięcy skarg ujawniają schemat przejmowania kont, w którym użytkownicy widzą, że pieniądze nagle znikają z ich konta, a następnie słaba obsługa klienta ze strony Coinbase sprawia, że ​​ci użytkownicy czuli się źli, zostawieni sami sobie” napisało CNBC.

Na początku tego miesiąca Coinbase ogłosiła uruchomienie nowej linii telefonicznej wsparcia dla klientów, którzy uważają, że ich konto zostało zhakowane.

Komentarze