Rewolucja, która chyba nam umknęła. Kolejny gigant rezygnuje z fizycznych nośników

W zeszłym miesiącu gigant streamingowy Netflix wysłał pocztą swoje ostatnie DVD w czerwonej kopercie, a usługa wypożyczania płyt DVD przeszła ostatecznie do historii. Teraz Best Buy popularna sieć sklepów z elektroniką ogłosiła, że również zaprzestanie sprzedawać płyty DVD i Blu-ray pod koniec sezonu świątecznego 2023 roku. Kolejni pójdą w ich ślady?

Kolejny gigant rezygnuje z fizycznych nośników

Firma Best Buy sprzedawca elektroniki użytkowej na początku 2024 r. zakończy sprzedaż płyt DVD i Blu-ray zarówno w sklepach, jak i w Internecie. Według jednego ze źródeł, Best Buy podjął wstępną decyzję o zakończeniu sprzedaży DVD już dziewięć miesięcy temu. Firma oficjalnie potwierdziła tę informację w piątek. Jak przekazał rzecznik Best Buy portalowi „Variety””: Sposób, w jaki oglądamy filmy i programy telewizyjne, znacznie różni się dziś od tego sprzed kilkudziesięciu laty. Wprowadzenie tej zmiany daje nam więcej przestrzeni i możliwości dostarczania klientom nowych i innowacyjnych technologii, aby mogli odkrywać je i cieszyć się nimi.

Ponadto Best Buy twierdzi, że platformy streamingowe spowodowały, że płyty DVD stały się przestarzałe. Firma stwierdziła, że może wykorzystywać fizyczną przestrzeń w swoich sklepach i magazynach na produkty technologiczne, na które jest większe zapotrzebowanie.

Zobacz też: Samsung notuje dwucyfrowy spadek zysków. Wszystko przez zmianę nawyków klientów. Też tak robisz?

Co dalej z fizycznymi nośnikami?

Według Digital Bits, wyjście Best Buy z rynku nośników fizycznych sprawi, że Walmart, Amazon i Target staną się głównymi sprzedawcami detalicznymi oferującymi płyty DVD. Na ten moment największe udziały w rynku ma Walmart, który kontroluje 45% rynku płyt DVD. Wraz z rozwojem platform streamingowych sprzedaż płyt DVD i Blu-Ray spada od lat. Dane stowarzyszenia branżowego The Digital Entertainment Group pokazują, że przychody w USA ze sprzedaży fizycznych nośników tylko w pierwszej połowie 2023 r. spadła o 28%, do 754 mln dolarów w porównaniu z 1,05 mld dolarów w analogicznym okresie rok wcześniej.

Niedawno Ingram Entertainment wiodący dystrybutor i właściciel hurtowni nośników fizycznych ogłosił, że zamyka swój dział z muzyką na CD po ponad 35 latach działalności. Firma oświadczyła, że ​będzie nadal dostarczać klientom produkty katalogowe do czwartego kwartału 2023 r.

Może Cię zainteresować:

Komentarze