Oto trzeci najcenniejszy producent samochodów na świecie. Nie znacie go? To błąd

W poniedziałek, 28 sierpnia, akcje wietnamskiej firmy wzrosły aż o 21 proc., przedłużając rajd z zeszłego tygodnia, który ponad czterokrotnie zwiększył jego wartość rynkową do 160 miliardów dolarów.

Firma VinFast, która specjalizuje się w produkcji pojazdów elektrycznych Vinfast zadebiutowała na Wall Street w tym miesiącu i szybko zyskała na wartości, stając się trzecim najcenniejszym producentem samochodów – mieszcząc się na zwycięskim podium zaraz za Teslą i Toyotą.

„Elektryki” przede wszystkim

VinFast Auto Ltd. to firma motoryzacyjna z siedzibą w Singapurze, która została założona przez Vingroup, jednego z największych prywatnych konglomeratów w Wietnamie. Jest to pierwsza wietnamska marka samochodowa, która rozszerzyła swoją działalność na rynki globalne, a także pierwsza, która rozszerzyła swoją działalność na produkcję pojazdów elektrycznych, takich jak samochody elektryczne i skutery elektryczne.

W styczniu 2022 r. w internecie pojawiły się doniesienia, że VinFast planuje budowę nowych fabryk pojazdów elektrycznych w Niemczech i Stanach Zjednoczonych w ramach planów firmy dotyczących wycofania produkcji pojazdów napędzanych gazem i pełnego przejścia na pojazdy elektryczne.

Zobacz też: Tesla: przed nami proces dotyczący pierwszej śmiertelnej ofiary Autopilota

Producent samochodów, jakiego dotąd nie było

Jak donosi agencja Reuters, tylko w 2022 r. wietnamski producent samochodów sprzedał w Wietnamie 7,4 tys. aut Z kolei serwis S&P Global Mobility podaje, że tylko do czerwca br. w Stanach Zjednoczonych zarejestrowano 137 pojazdów elektrycznych wyprodukowanych przez Vinfast. Mówi się o tym, że firma chce sprzedać w tym roku łącznie nawet 50 tys. samochodów.

Problem w tym, że przedsiębiorstwo zdecydowało się na wejście na rynek amerykański i europejski w czasie, gdy popyt na pojazdy elektryczne spowalnia, a Tesla aktywnie prowadzi ze swoimi konkurentami wojnę cenową. Aby zwiększyć sprzedaż, VinFast postanowiło zerwać z podejściem bezpośrednim do konsumenta stosowanym przez Teslę i zwrócić się w stronę dealerów. Firma buduje również nową fabrykę w Karolinie Północnej – jej wartość szacuje się na 4 miliardy dolarów.

Może Cię zainteresować:

Dziękujemy, że przeczytałeś/aś nasz artykuł do końca. Obserwuj nas w Wiadomościach Google i bądź na bieżąco!