Meta trenuje swojego nowego asystenta AI na podstawie postów z Facebooka i Instagrama

Firma Meta Platforms wykorzystała publiczne posty na Facebooku i Instagramie do szkolenia swojego nowego wirtualnego asystenta Meta AI.

Jak poinformowali przedstawiciele firmy, podczas procedury „uczenia się” nie były wykorzystywane prywatne posty udostępniane przez użytkowników rodzinie i znajomym.

Meta wprowadza kolejne innowacje

Wiadomo również że jako danych szkoleniowych firma Marka Zuckerberga nie wykorzystywała prywatnych czatów. – Podjęliśmy kroki w celu odfiltrowania prywatnych szczegółów z publicznych zbiorów danych wykorzystywanych do szkolenia – powiedział Nick Clegg prezes Meta ds. globalnych. – Staraliśmy się wykluczyć zbiory danych, które mają dużą przewagę danych osobowych – dodał. Jak podkreślił, zdecydowana większość danych wykorzystywanych przez Metę do szkolenia była publicznie dostępna.

Jako przykład strony internetowej, której treści Meta celowo zdecydowała się nie używać ze względu na obawy o prywatność, Clegg wskazał serwis LinkedIn.

Informacje na temat działań szkoleniowych Mety pojawiają się w czasie, gdy firmy technologiczne są mocno skrytykowane za wykorzystywanie informacji pobranych z Internetu bez pozwolenia ich właścicieli.

Meta AI jest obecnie jednym z najważniejszych produktów firmy, które zostało zaprezentowane na dorocznej konferencji o nazwie Connect. Tegoroczne wydarzenie zostało zdominowane przez rozmowy o sztucznej inteligencji, podczas gdy poprzednie konferencje koncentrowały się na rzeczywistości rozszerzonej i wirtualnej.

Zobacz też: To był gorący sierpień. Ceny nieruchomości w Polsce zmieniały się kilkukrotnie

Nowoczesne rozwiązania

Meta stworzyła asystenta przy użyciu niestandardowego modelu opartego na modelu językowym Llama 2, który firma udostępniła do publicznego użytku komercyjnego w lipcu 2023 r. Produkt będzie w stanie generować tekst, dźwięk i obrazy oraz będzie miał dostęp do informacji w czasie rzeczywistym dzięki wymianie danych z wyszukiwarką Bing firmy Microsoft (MSFT.O).

Publiczne posty na Facebooku i Instagramie, które zostały wykorzystane do szkolenia Meta AI, zawierały zarówno tekst, jak i zdjęcia. Zostały one wykorzystane do szkolenia modelu Emu w zakresie elementów generowania obrazu produktu, podczas gdy funkcje czatu były oparte na Llama 2 z dodanymi publicznie dostępnymi i opatrzonymi adnotacjami zbiorami danych.

Może Cię zainteresować:

Dziękujemy, że przeczytałeś/aś nasz artykuł do końca. Obserwuj nas w Wiadomościach Google i bądź na bieżąco!
Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.