Masowe zwolnienia w tej niemieckiej firmie mogą wpłynąć na sytuację w branży w całej Europie

Dyrektor generalny firmy Volkswagen Thomas Schaefer ostrzegł, że wysokie koszty i niska produktywność sprawiają, że jego samochody są niekonkurencyjne.

Obecnie niemiecki producent samochodów prowadzi negocjacje z radą zakładową w sprawie programu cięcia kosztów w marce VW. To pierwszy krok w dążeniu całej grupy do zwiększenia wydajności w procesie przechodzenia na samochody elektryczne.

Koszty trzeba ciąć

– Z wieloma istniejącymi wcześniej strukturami, procesami i wysokimi kosztami, nie jesteśmy już konkurencyjni jako marka Volkswagen – powiedział szef marki Thomas Schaefer na spotkaniu pracowników w siedzibie producenta samochodów w Wolfsburgu.

Jakiś czas temu przedsiębiorstwo zapowiadało, że planuje wykorzystać „krzywą demograficzną” do zmniejszenia liczby pracowników i zobowiązało się do tego, że nie będzie przeprowadzać zwolnień do 2029 roku. Na poniedziałkowym spotkaniu członek zarządu ds. zasobów ludzkich Gunnar Kilian powiedział, że cel ten zostanie osiągnięty poprzez umowy o częściowej lub wcześniejszej emeryturze. Kilian dodał jednak, że większość z 10 miliardów euro oszczędności zostanie osiągnięta dzięki środkom innym niż redukcja personelu, a konkretne informacje na ten temat mają być znane do końca bieżącego roku. – Musimy wreszcie być na tyle odważni i uczciwi, by wyrzucić za burtę rzeczy, które powielają się w firmie lub są po prostu balastem, którego nie potrzebujemy do osiągnięcia dobrych wyników – powiedział.

Firma Volkswagen powstała w 1937 r. z inicjatywy Niemieckiego Frontu Pracy. W 2016 i 2017 r. była największym producentem motoryzacyjnym na świecie pod względem sprzedaży na świecie.

Zobacz też: Nie warto deklarować posiadania kryptowalut? To, co dzieje się w tym kraju, daje do myślenia

Volkswagen zamierza konkurować z Teslą

Marka Volkswagen produkuje różne modele samochodów. W raporcie rocznym Volkswagen AG za 2022 r. podano, że najlepiej sprzedającym się modelem marki Volkswagen na świecie był Tiguan. Kolejne to: Polo, Virtus, Nivus i Taigo segmentu B oraz Passat/Magotan. W najbliższym czasie Grupa planuje rozszerzyć swoją ofertę o 20 nowych samochodów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in, w tym dwa samochody, które mają konkurować z Teslą, całkowicie elektryczny samochód Porsche Mission E i Audi e-tron quattro, który ma stać się pierwszym masowo produkowanym pojazdem elektrycznym marki.

Może Cię zainteresować:

Dziękujemy, że przeczytałeś/aś nasz artykuł do końca. Obserwuj nas w Wiadomościach Google i bądź na bieżąco!
Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.