Gigantyczny cyberatak na studio Sony. Hakerzy: 50 BTC i dajemy Wam spokój

Świat gier wideo znów znalazł się w centrum uwagi, tym razem z powodu poważnego incydentu dotyczącego bezpieczeństwa cyfrowego. Insomniac Games, znany deweloper gier ze stajni Sony, doświadczył dotkliwego cyberataku. Grupa hakerów o nazwie Rhysida stanęła za tym zdarzeniem, żądając okupu w wysokości ponad dwóch milionów dolarów, co odpowiada 50 Bitcoinom.

Atak na Insomniac Games

Według doniesień, atakujący uzyskali dostęp do poufnych danych. Wśród nich znajdowały się skany paszportów amerykańskich, dane osobowe z formularzy podatkowych W9 oraz zrzuty ekranu z nadchodzącej gry Wolverine, bazującej na postaci Marvela. Informacje te należą prawdopodobnie do obecnych lub byłych pracowników Insomniac Games. Zawierają one wrażliwe dane, takie jak numery ubezpieczenia społecznego, adresy i inne identyfikujące dane osobowe.

Sony, właściciel studia, aktywnie bada wyciek. Firma potwierdziła, że jest świadoma ataku i obecnie prowadzi dochodzenie. Rzecznik Sony zapewnił, że nie ma powodów, by sądzić, iż inne interesy firmy zostały w jakikolwiek sposób naruszone.

Zobacz także: Założyciel Wikipedii przejechał się po krypto i Bitcoinie

Szerszy kontekst cyberataków, nie tylko na Sony

To zdarzenie nie jest odosobnionym przypadkiem w branży. Przypominamy o podobnym incydencie, który dotknął Rockstar Games w 2022 roku. Wówczas hakerzy wykradli i opublikowali ponad 90 materiałów z rozwoju gry Grand Theft Auto 6. Sprawca, będący nastolatkiem z Wielkiej Brytanii, został później skazany za szantaż i oszustwa.

W tym roku grupa Rhysida została również oskarżona o ataki na British Library oraz szpital w Wielkiej Brytanii. To podkreśla rosnące zagrożenie, jakie cyberataki stanowią dla wielu rozmaitych sektorów, w tym dla przemysłu gier.

Insomniac Games jeszcze nie skomentowało oficjalnie tej sytuacji. Z kolei Sony potwierdziło w październiku, że hakerzy znani jako RansomedVC naruszyli systemy komputerowe firmy, zapowiadając sprzedaż skradzionych danych.

W konsekwencji, cyberbezpieczeństwo staje się coraz bardziej istotnym elementem w branży gier wideo. Nie wiadomo jeszcze, ile osób może zostać dotkniętych atakiem na Insomniac, ale szacuje się, że szturm na Sony mógł wpłynąć na ponad 62 miliony osób.

Może Cię również zainteresować:

Komentarze