Elon Musk rzuca wyzwanie YouTube’owi! Nowa era platformy X właśnie nadeszła
Jeśli kiedykolwiek marzyłeś o aplikacji wideo od platformy, która lubi określać się mianem „cyfrowego centrum miasta”, ale jednocześnie działa pod dyktando ekscentrycznego miliardera i właściwie zrezygnowała z jakiejkolwiek moderacji, to X TV jest właśnie dla Ciebie. Elon Musk sukcesywnie dotrzymuje słowa, robiąc z dawnego Twittera „aplikację do wszystkiego”. Oto kolejny krok.
Elon Musk odpalił X TV. Prawdziwa bomba czy kapiszon?
Aplikacja jest już dostępna w różnych sklepach, takich jak Google Play, sklep LG oraz Amazon App Store. Pozwala ona na dostęp do treści wideo bezpośrednio z ekranów telewizorów, co stawia ją w potencjalnej konkurencji z YouTube. Szczególnie zważywszy na ogromną bazę użytkowników popularnego X’a. Rywalizacja z hegemonem nie będzie jednak łatwa. YouTube zarobił 15,5 miliarda dolarów na reklamach tylko w pierwszej połowie 2024 roku. To jasno pokazuje, z jakim gigantem X TV musi pójść w szranki.
Aby zalogować się do X TV, konieczne jest posiadanie konta na platformie X. Opisy aplikacji obiecują ekskluzywne treści, wydarzenia na żywo i newsy, co na pierwszy rzut oka przypomina nieco YouTube. Choć raczej z bardziej kontrowersyjnymi materiałami i, przynajmniej na starcie, bez reklam (CEO Linda Yaccarino wspomniała wcześniej, że aplikacja nie będzie miała reklam na starcie).
Opis aplikacji na Google Play mówi: „Aplikacja X to zaufany globalny cyfrowe centrum miasta, teraz na Twoim telewizorze! Odkryj nowy sposób doświadczania świata X, dzięki unikalnym i angażującym treściom dostarczanym prosto do Twojego salonu”.
„Prawdziwe wysypisko śmieci”
Czy te obietnice zostaną spełnione, to już inna kwestia. Wczesne recenzje użytkowników nie są zbyt pochlebne. Według jednego z redaktorów Digital Trends, treści dostępne w X TV to „prawdziwe wysypisko śmieci”.
X TV wpisuje się w szerszą wizję Elona Muska. Dotyczy ona stworzenia „super aplikacji”, która obejmowałaby wszystkie potrzeby użytkowników w jednym miejscu. Platforma po czasie planuje wprowadzenie reklam. To mogłoby przyciągnąć branże, takie jak ta kryptowalutowa, które chcą promować swoje produkty poza tradycyjnymi mediami. Odzwierciedla to śmiałe dążenie Muska do przekształcenia X z platformy tekstowo-obrazkowej w pełnowartościową aplikację do wszystkiego.