CrowdStrike rozdaje bony na jedzenie w ramach przeprosin za awarię Windowsa
W zeszły piątek doszło do globalnej awarii, jakiej świat chyba jeszcze nie widział. Błąd w aktualizacji programu Falcon od firmy CrowdStrike spowodował awarię na urządzeniach, które wykorzystują system Windows. Pozornie małe niedopatrzenie spowodowało paraliż banków, lotnisk i giełd praktycznie na całym świecie. Firma odpowiedzialna za błąd w ramach zadośćuczynienia rozdaje bony do UberEats o wartości 10 dolarów. Jak się okazuje, nawet taka akcja nie przebiega bezproblemowo.
CrowdStrike przeprasza i przekazuje bony do UberEats w ramach zadośćuczynienia
„Nasz błąd sparaliżował cały świat? Sorry, macie tu kupon na darmową szamkę”. Tak z przymrużeniem oka można w skrócie opisać sposób, w jaki firma odpowiedzialna za globalną awarię komputerów z Windowsem przeprasza swoich partnerów biznesowych.
CrowdStrike, firma zajmująca się cyberbezpieczeństwem, odpowiedzialna za zeszłotygodniową awarię milionów komputerów z systemem Windows na całym świecie, przygotowała nietypową strategię przeprosin. W ramach zadośćuczynienia CrowdStrike oferuje poszkodowanym partnerom kartę podarunkową Uber Eats o wartości 10 dolarów. Taką informację podał TechCrunch. Według portalu takie wiadomości przekazało kilka osób, które twierdzą, że otrzymały kartę podarunkową.
Jedna z anonimowych osób poinformowała TechCrunch, że otrzymała od CrowdStrike e-maila, w którym przekazano kartę podarunkową. W treści maila CrowdStrike pisze, że w ten sposób chce wynagrodzić dodatkowo pracę, spowodowaną incydentem z 19 lipca.
Zrzuty ekranów z treścią podobnego maila krążą już na portalu X. W treści maila można przeczytać między innymi: „Aby wyrazić naszą wdzięczność, następna filiżanka kawy lub wieczorna przekąska jest na nasz koszt!”. Ze zdjęć wynika również, że e-mail został wysłany z adresu CrowdStrike, a konkretnie przez Daniela Bernarda, dyrektora biznesowego firmy.
Co ciekawe niektóre osoby, które opublikowały podobne zrzuty ekranu, twierdzą, że kiedy chciały skorzystać z oferty, nie mogły tego zrobić. Komunikat informował, że kupon został anulowany. Na stronie Uber Eats pojawia się komunikat, który informuje: „karta została anulowana przez wystawcę i nie jest już ważna”.
Awaria, która sparaliżowała cały świat
19 lipca cały świat odczuł skutki globalnej awarii urządzeń, które posiadają system Windows. Według Microsoftu winna jest firma CrowdStrike, która wypuściła wadliwą aktualizację. Feralna aktualizacja spowodowała zatrzymanie działania 8,5 miliona urządzeń z systemem Windows. Na ich ekranach wyświetlił się tzw. niebieski ekran śmierci (Blue Screen of Death).
W wyniku awarii setki lotnisk, banków oraz giełdy na całym świecie przestały normalnie funkcjonować. CrowdStrike szybko zareagowała, by usunąć błąd, który doprowadził do globalnego paraliżu.
Przeprosiny za zaistniałą sytuację osobiście opublikował dyrektor generalny firmy Georg Kurtz i dyrektor ds. bezpieczeństwa Shawn Henry. Pierwszy napisał między innymi: „Nie ma dla mnie nic ważniejszego niż zaufanie, jakie nasi klienci i partnerzy pokładają w CrowdStrike. Kiedy będziemy rozwiązywać ten incydent, mam obowiązek zapewnić pełną przejrzystość dotyczącą tego, jak do tego doszło i kroków, które podejmujemy, aby zapobiec ponownemu wystąpieniu czegoś takiego”. Z kolei Henry napisał na portalu Linkedin: „zawiedliśmy Cię, za co bardzo przepraszam”.