Cała branża notuje dwucyfrowe spadki sprzedaży, ale ta firma ciągle rośnie. Tajemnica sukcesu jest dość nietypowa

Obecna sytuacja gospodarcza daje się we znaki każdemu i nie omija żadnej branży. Nabywamy coraz mniej produktów spożywczych, ubrań, ale jak się okazuje, kupujemy również mniej zabawek dla naszych pociech. Najwięksi giganci, łącznie z firmą Mattel, która miała ostatnio sporą kinową promocję za sprawą filmu Barbie, notuje spadku sprzedaży. Jednak jest pewna duńska firma, która nie ma powodów do narzekania. Chyba już wiecie o kogo chodzi.

Lego to jedyna taka firma w branży zabawek

Kryzys ekonomiczny daje w kość wszystkim. Konsumenci co prawda wydają więcej pieniędzy na różne produkty, ale mogą ich kupić znacznie mniej niż jeszcze kilkanaście miesięcy temu. Widać to również wynikach sprzedaży firm z różnych branż. O ile zyski wychodzą na plus, o tyle sprzedaż często mocno spada. Nie inaczej jest w przemyśle zabawkarskim. Najwięksi gracz, tacy jak Mattel, Hasbro, Funko i Jakks Pacific, odnotowali do tej pory dwucyfrowe spadki przychodów oraz sprzedaży. Jest jeden wyjątek. To producent plastikowych klocków Lego. Podczas gdy inne firmy produkujące zabawki zmagają się ze spadkiem sprzedaży wywołanym inflacją, Lego ciągle osiąga pozytywne wyniki. Duński producent zabawek odnotował wzrost przychodów o 1% w ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku, osiągając 27,4 miliarda koron duńskich, czyli około 4 miliardy dolarów. Co powoduje, że Lego cieszy się taką popularnością? Jeden szczegół może być decydujący.

Zobacz też: Jest źle, a będzie jeszcze gorzej? Pod tym względem wypadamy najgorzej w UE. Tylko czy jest się czym martwić?

Przyczyny sukcesu Lego

Fala wznosząca dla Lego zaczęła się w momencie pandemii Covid-19. Gdy wszyscy byli pozamykani w domach z dziećmi, trzeba było je czymś zająć. Jednak w tamtym momencie wszyscy producenci zabawek odnotowali wzrosty. Wydaje się, że to co kryje się za sukcesem Lego, to fakt, że ich szeroka oferta jest skierowana nie tylko do dzieci. Lego ma specjalne serie tematyczne, jakp np. Duplo dla najmłodszych, czy Friends dedykowane dziewczynkom. Jednak to nie wszystko. Serie takie jak „Lego Star Wars”, „Lego Expert”, czy „Lego Technic” mają całe rzesze dorosłych fanów, którzy chętnie nabywają kolejne nowości, by poszerzać swoje kolekcje. Co więcej, wykształcił się nawet specjalny rynek, na którym są sprzedawane stare i rzadkie zestawy oraz te, które wycofano już ze sprzedaży. Choć nie jest wyjątkowo niepewna i nieprzewidywalna branża, to wiele osób chętnie inwestuje w aktualne zestawy, by za kilka spróbować sprzedać je ze sporym zyskiem.

Może Cię zainteresować:

Komentarze