CD Projekt podsumowuje rok bez premier. Jak odbiło się to na wynikach grupy?

Znany na cały świecie wydawca i producent gier komputerowych Grupa CD Projekt przez lata ciężko pracowała na swoją markę. Największą sławę firmie przyniosła seria gier poświęcona Wiedźminowi, bohaterowi książek Andrzeja Sapkowskiego. W ostatnim czasie najwięcej szumu w branży gier komputerowych wywołała fabularna gra akcji Cyberpunk 2077. Jednak jakby nie patrzeć, od czasu premiery tego tytułu minęło już trochę czasu, a w minionym roku CD projekt nie wydała żadnego nowego tytułu. Jak odbiło się to na wynikach finansowych giganta branży gier wideo?

CD Projekt podało wyniki za 2022 rok

Grupa CD Projekt ma za sobą wiele tłustych lat i komercyjnych sukcesów. Jednak ostatnio firma nie wypuściła na rynek żadnego nowego tytułu, ani dodatku do już istniejących gier. Dlatego wyniki finansowe CD Projekt za 2022 rok mogą zaskakiwać. Okazuje się, że w minionym rok przedsiębiorstwo odnotowało 347,09 mln zł zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej. W 2021 rok zysk ten wyniósł 208,91 mln zł. Zysk operacyjny wyniósł 377,75 mln zł. W poprzednim okresie rozliczeniowym było to 232,9 mln zł. Natomiast przychody skonsolidowane w 2022 roku wyniosły 952,58 mln zł. W 2021 rok było 888,17 mln zł. Widać zatem, że grupa ciągle zbiera owoce pracy wykonanej w poprzednich latach. Zarówno Wiedźmin 3, jak i Cyberpunk 2077 wciąż całkiem dobrze się sprzedają i generują duży przychody.

Zobacz też: Giełda i jej magia, czyli jak jedna informacja może wywrócić wszystko do góry nogami

Plany na przyszłość

Sprzedaż wspomnianych dwóch tytułów daje firmie z pewnością powody do zadowolenia. Był to drugi najlepszy rok firmy pod względem finansowym. Wiadomo jednak, że w pewnym momencie zainteresowanie tymi grami spadnie. Co CD Projekt planuje na kolejne miesiące? Prezes grupy Adami Kiciński poinformował w liście do akcjonariuszy, że: Kolejnym elementem wspierającym Cyberpunka będzie wydanie w tym roku dużego dodatku Widmo Wolności. Zgodnie z oficjalną informacją kampania marketingowa tego dodatku miałaby rozpocząć się już w czerwcu 2023 roku.

Może Cię zainteresować:

Dziękujemy, że przeczytałeś/aś nasz artykuł do końca. Obserwuj nas w Wiadomościach Google i bądź na bieżąco!
Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.